Projektledare till Heltidsprojektet

Arbetsbeskrivning

Örnsköldsviks kommun - Välfärdsförvaltningen
Välfärdsförvaltningen ger stöd, omsorg och motivation vid olika situationer i livet. Utgångspunkten är att ta tillvara och stärka människornas egna förmågor med respekt för varje persons integritet och självständighet.

Projektledare VF:2016:82
till Helttidsprojektet

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid med tillträdesdag augusti 2016 och fram till juni 2018.

Heltidsprojektet är ett uppdrag från våra politiska beslutsfattare med målsättning att öka antalet medarbetare som jobbar heltid.
Målgruppen är medarbetare inom Örnsköldsviks kommun där för närvarande ca 30% av de anställda arbetar deltid. Målet med projektet är att alla som vill jobba heltid skall få göra det. Detta ser vi som en viktig parameter för att vara en attraktiv arbetsgivare och kunna rekrytera medarbetare långsiktigt. Arbetet förutsätter ett nära samarbete med såväl fackliga företrädare som tjänstemän inom kommunen.

Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare kommer du att ansvara för att både starta upp och driva heltidsprojektet. Du ansvarar för att leda och engagera medarbetare och samverkanspartners mot gemensamt mål.

Du kommer att arbeta aktivt med att utveckla och bevara relationer till deltagare och samverkanspartner. Du har ansvaret för resultat, utförande och budget i projektet. Som projektledare är det även du som har huvudansvaret för information och kommunikation kring projektets utveckling.

Den direkta styrningen får du från politisk styrgrupp samt förvaltningschefsgruppen som har verksamhetsanknytning. Den dagliga arbetsledningen får du från personalavdelningen. Möjligheterna att påverka innehållet i ditt arbete är stora. Du planerar själv ditt arbete men har också ansvaret för att följa upp, hålla ihop och samordna alla delar i projektet som finns ute i våra verksamheter.

Kvalifikationer
Du har utbildning på högskolenivå och erfarenhet av att arbeta med människor. Erfarenhet av projektledning och/eller att arbeta med utvecklingsfrågor är ett krav. Kunskap om arbetstidslagen och arbetsmiljölagen är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta med schemaläggning. För att lyckas i rollen är det önskvärt att du har vana av att arbeta med flera intressenter, är bra på att leda och motivera andra och drivs av att samverka mot gemensamma mål. Du är också bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Upplysning
Personaldirektör Nils Hörnström, tfn 0660-886 25 eller 072-506 04 02.
Personalchef Marie Karlsson, tfn 0660- 882 46.

Facklig kontakt:
SACO, Karl-Erik Brännström, tfn 0660-882 67.

Bifoga CV, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg på vår webbplats under rubriken "Lediga jobb". Klicka på den tjänst du önskar söka och följ sedan instruktionerna.

Sista ansökningsdatum är den 2016-05-29

Välkommen med ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

enhetschef Kristina Hedberg
0660-865 70
Kommunal Ruth Bergström
0660-880 00
enhetschef Agneta Johansson
0660-26 62 58 073-270 75 10
vårdförbundet Ann Westman
0660-865 78
LSR Helena Byström
0660-26 62 93 0732-70 44 61
avdelningschef Anna Reynberg Sjölund
0660-886 43
Vision Camilla Norberg
0660-134 80
vårdförbundet Marie Jonsson
0660-26 62 90
enhetschef Britt-Marie Näslund
0660-26 53 18
Kommunal Eva Lindström
0660-26 53 22

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 20
None

Postadress

Nygatan 20
ÖRNSKÖLDSVIK, 89188

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023