Projektledare till HR-funktionen i Grums kommun

Projektledare till HR-funktionen i Grums kommun

Arbetsbeskrivning

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
Hos oss gör du skillnad!

HR-funktionen i Grums kommun består av fyra lönehandläggare och två HR-konsulter och leds av HR-chef. Vi är ett glatt gäng som nu söker dig som vill driva projektet med att upprätta en bemanningsenhet. Bemanningsenheten kommer troligen vara organiserad under HR-funktionen.

Grums kommun står i begrepp att starta upp en central bemanningsenhet och söker nu driven projektledare, är det du?


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som projektledare kommer du kartlägga behov i organisationen och samordna aktiviteter för upprättande av en bemanningsenhet. Bemanningsenhet ska avlasta verksamheternas korttidsbemanning, hantering av resurspass samt rekrytering av timvikarier. Andra arbetsuppgifter som kan komma att ligga på en bemanningsenhet kan vara stöd i schemaläggning och planering.

En viktig uppgift som projektledare kommer vara att förankra beslut om införandet av bemanningsenheten och skapa samsyn i vilka uppgifter bemanningsenheten ska stötta verksamheterna i. Du kommer också arbeta operativt med olika aktiviteter som behövs för att få en bemanningsenhet på plats under kvartal 1 2024. Det kan till exempel vara att upprätta rutiner, kartlägga processer, skapa mallar och dokument samt att tillsammans med HR-chef rekrytera medarbetare till bemanningsenheten. En viss del av arbetstiden kommer du också att avlasta våra två HR-konsulter inom till exempel området arbetsmiljö.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att driva projekt i kommunal sektor. Det är meriterande om du arbetat med HR-relaterade frågor tidigare. Du ska ha god kommunikativ förmåga och förmåga att pedagogiskt redovisa kartläggningar och förslag på processer och aktiviteter. Du hanterar Office-paketet obehindrat. Om du även har kännedom om vanliga it-verktyg för schemaläggning och bemanning är det meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grums kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023