Projektledare till logistikprojekt inom industri

Arbetsbeskrivning

Servistik Group AB

Servistik är ett ungt företag med sin bas i Linköping och ytterligare verksamhet i Stockholm. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med tre affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra tre affärsområden är produktionsförsörjning, bygglogistik och tredjepartslager.

Vi strävar emot att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar under värderingarna ansvar, engagemang och utveckling.


Servistik är ett ungt företag med sin bas i Linköping och ytterligare verksamhet även i Stockholm och Göteborg. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med fyra affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra fyra affärsområden är produktionsförsörjning, bygglogistik, tredjepartslager och specialtransporter.
Vi strävar emot att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar under värderingarna ansvar, engagemang och utveckling.

Besök gärna www.servistik.se för mer information.

Beskrivning
Servistik söker en projektledare som vill vara med och driva det dagliga arbetet framåt inom vårt affärsområde Produktionsförsörjning. Inom produktionsförsörjning arbetar vi med materialflöden; effektivisering av såväl produktionsrelaterade materialflöden, som materialflöden utanför kärnverksamheten. Verksamheten bedrivs ofta InHouse hos kunden med långsiktiga samarbeten som utgångspunkt.

Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare kommer du att ansvara och delta i såväl kundprojekt som interna logistikprojekt, men i huvudsak ansvarar du för kundprojekt. Arbetet innefattar utredningar och analyser, projektplanering och genomförande, där du har ansvar för alla delar i kedjan.

I de flesta kundprojekt kommer du att vara Servistiks representant hos vår kund, vilket gör det viktigt att uppmärksamma kundens effektiviseringsbehov, analysera och presentera kreativa lösningsförslag i enlighet med Servistiks affärsmodell.

I interna projekt handlar det om att leda effektiviseringsprojekt som exempelvis lager- och transportoptimering.

Du har totalansvar för analys till genomförande samt ansvarar för ekonomi och övriga projektresurser. Du ges stora möjligheter att utvecklas i rollen både genom spännande projekt men också med exempelvis personalansvar på sikt.

Din profil
Vi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning inom logistik, alternativt arbetslivserfarenhet som motsvarar sådan utbildning. Du har flerårig erfarenhet av logistikutveckling inom produktionsindustri, gärna med hög tillverkningstakt. Vidare ser vi att du har arbetat med flera effektiviseringsprojekt såsom simuleringsuppdrag, lager- och transportoptimering eller liknande. Vi förutsätter att du har en stor vana av kundkontakt samt att du tydligt och obehindrat kommunicerar med kunden på såväl svenska som engelska.

Om du har haft personalansvar i tidigare arbete ser vi det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av arbete i internationell verksamhet.

Vi söker dig som tar initiativ i arbetet, självständigt sätter igång aktiviteter och arbetar tills du uppnår resultat. Du är kreativ och kommer ofta med nya idéer, som du tycker om att omsätta i praktiken och genomföra. Du är bra på att se helheten och visar omdöme och eftertänksamhet i ditt agerande.

Vad erbjuder vi dig?
På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling. Som vi skriver ovan ser vi stora utvecklingsmöjligheter i den här rollen.

Du erbjuds även förmåner som friskvård och sjukvårdsförsäkring – utöver det får du arbeta med trevliga och engagerade arbetskollegor i en inspirerande arbetsmiljö.

Har du drivet och viljan att driva spännande effektiviseringsprojekt inom produktionsindustrin? Då tror vi att detta är rätt utmaning för dig! Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SERVISTIK AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 100. Tillträde: Augusti-September 2013 tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 juni 2013

Liknande jobb


Logistiker till Dynamics

Logistiker till Dynamics

19 april 2024

18 april 2024