Projektledare/kundansvarig för produktion av elektronik

Arbetsbeskrivning

Älskar du att samordna, koordinera och leda projekt? Har du arbetat med produktion av elektronik och känner att en tjänst som projektledare/kundansvarig skulle vara ett spännande nästa steg? Då kan detta vara rätt för dig!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som projektledare/kundansvarig för produktion av elektronik.

Ditt arbete som projektledare/kundansvarig börjar oftast med att du får en materiallista från kunden som vill ha hjälp med produktion av elektronik till sina produkter. Du tar då kontakt med inköpare på företaget för att prissätta materialet, du har kontakt med produktionen där du får hjälp av bedöma hur lång tid det kommer att ta att producera och vilka komponenter som är lämpliga. Du samordnar informationen och räknar på en offert till kunden som du sedan följer upp för att få in ordern. Därefter börjar arbetet med att samordna produktionen – se till att inköp får information, koordinera så att beredningsprogram tas fram, ha koll på flöden och layouter m.m. Du ansvarar för att kunden får sin order producerad i rätt tid och till rätt kvalitet.

Du har löpande dialog med kunden under processens gång – både via telefon och via besök av kunden. Du ansvarar även för fakturering och uppföljning av projektet.

Ovan är ett exempel på hur ett projekt skulle kunna se ut men arbetet kan komma att se olika ut beroende på vilken typ av projekt du arbetar med. Projektens längd varierar mycket – från veckor till projekt som pågår under flera år.

I rollen som projektledare/kundansvarig jobbar du aktivt med kunden för att sälja in företagets alla tjänster.

Du kan i rollen som projektledare/kundansvarig även få ta konsultuppdrag ute hos företagets kunder i Östergötland.

Om företaget

Vår kund har en global verksamhet med över 200 000 anställda i 30 olika länder. Kundens verksamhet erbjuder ett komplett utbud av design, tillverkning och logistiktjänster.

I Linköping jobbar man med elektronisk hårdvara, mjukvara och testutveckling. Kunden erbjuder bland annat konstruktion för tillverkning av ingenjörstjänster, kretskortsmontering och industrialisering.

I Linköping arbetar ca 70 personer.

Din profil

Du som söker tjänsten som projektledare/kundansvarig har tidigare arbetat inom produktion, gärna i någon ledande roll.

Du är en person som är duktig på koordinera och hålla samman projekt och du har en god problemlösningsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid eget driv, vilja, nyfikenhet, engagemang och en positiv inställning – dessa egenskaper kommer att ta dig långt hos vår kund.

Meriterande är om du tidigare arbetat i en liknande roll som projektledare/kundansvarig inom elektronikproduktion.

• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Du har goda kunskaper i Microsoft Office (Excel, word, power point).

Du är en driven person som klarar av att hantera flera projekt parallellt. Du trivs med sociala kontakter och är bekväm i en säljande position. Då du har en koordinerande och samordnande roll är det viktigt att du är tydlig och duktig på att kommunicera med olika människor - både med dina kollegor samt kunden. Då konsultuppdrag kan bli aktuellt ställs det krav på att du lätt anpassar dig till nya miljöer och arbetsteam. En egenskap som är väldigt viktig för tjänsten är att du är kvalitetsmedveten och mån om att kunden ska ha en positiv känsla när projektet avslutas.

Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsområde: Östergötland.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 juni 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


18 mars 2024

18 mars 2024

8 februari 2024