OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!
Inom Riksbyggen Bostad, Region Väst är vi totalt cirka 50 anställda. Vi söker nu en projektledare/projektutvecklare för marknadsområde Bohus-Vänern med placering i Karlstad.
Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka.
Som projektledare/projektutvecklare på Riksbyggen är du drivande och ledande i hela byggprocessen och jobbar långsiktigt med både nybyggnad och ombyggnad från den tidiga idéskissen fram till inflyttning. Du arbetar också i samarbete med marknadsområdeschefen och kollegor i tidiga skeden med nya bostadsprojekt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara projektansvarig för ny- och ombyggnadsprojekt av bostäder samt lokaler. I arbetsuppgifterna ingår att vara med och utveckla bostadsområden i samarbete med kommunen, delta vid mark- och fastighetsförvärv samt vara delaktig i produktutveckling av nya bostäder. Du leder projekteringsarbeten, upprättar förfrågningsunderlag och entreprenadhandlingar, samt handlar upp projektörer och byggentreprenader. Du är ansvarig för projekt- och byggledning och för att projekten genomförs i enlighet med ställda förväntningar.
Vem är du?
Vi söker dig som har för arbetet relevant utbildning på högskolenivå och kan byggprocessens olika delar. Vi vill att du har lång erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen samt erfarenhet av om- och nybyggnation av flerbostadshus, helst med inriktning av bostadsrättsprojekt, där du haft delansvar eller ansvar för hela processen.
Du är initiativrik, självständig och ansvarsfull och har förmågan att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du är bra på att samarbeta med olika parter, har förmågan att överblicka helheten, och arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Det är även viktigt att du har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kunna kommunicera på ett tydligt sätt.
Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil.
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb och karriär senast 2014-05-16. Vi behandlar din ansökan så snart den kommer in.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Elisabeth Waktel. Om du har frågor kring tjänsten eller rekryteringen, ring Elisabeth på 0708-600 400.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.