OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en projektsamordnare till Affärsområde Vatten och avlopps Plan och projektavdelning
En av våra erfarna medarbetare ska gå i pension till sommaren och vi söker nu dennes efterträdare.
På Tekniska verken skapar vi förutsättningar för ett växande Linköping. En central funktion är våra VA-ledningsnät som vi ständigt behöver förnya och utveckla. Som projektsamordnare kommer du, att i nära samarbete med avdelningschefen, vara sammanhållande och styrande i våra VA-projekt och även delta i kommunens detaljplanearbeten som VA-huvudmannens representant.
Du kommer också att företräda VA-ledningsägaren i exploateringsärenden och delta i Tekniska verkens exploateringsgrupp tillsammans med övriga ledningsägare.
Avdelningen består av en avdelningschef och sju medarbetare med arbetsuppgifter främst inom projektledning, projektering och utredning. Du kommer att arbeta enskilt i dina projekt, men i nära samarbete tillsammans med dina kollegor på avdelningen och affärsenheten.
Dina arbetsuppgifter består bl.a. av att:
- samordna och styra VA-utredningar, projekteringar samt utföranden av projekt
- samordna, styra och utreda planprojekt
- företräda AO Vatten & Avlopp vid plan- och exploateringsprojekt
- granska, utreda och besvara projekteringar, utredningar och remisser
- utföra kvalité- och kostnadsuppföljningar av projekt
- ta fram kostnadskalkyler på projekt.
Vem är du?
Vi söker dig med minst 5-10 års erfarenhet inom VA-branschen, företrädesvis med inriktning mot ledningsnät. Du är strukturerad, strategisk och självgående i ditt sätt att arbeta och trivs med att vara drivande inom dina uppdrag.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
- Teknisk utbildning från högskola eller gymnasium
- Minst fem års erfarenhet från VA-branschen, företrädesvis med inriktning mot ledningsnät
- B-körkort
Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av utbildning inom VA, företrädesvis med inriktning mot ledningsnät.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsterna och vill ha mer information, välkommen att kontakta Anders Svensson, avdelningschef Plan & Projekt, 013-20 81 82. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Andreas Berlin, SEKO, 013-20 92 18. För rekryteringsprocessen svarar Johan Pettersson Rajer, 013-20 81 51.
Välkommen med din ansökan
Vi vill gärna ha din ansökan senast den 25 februari.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18