Projektsamordnare rekryteras till SEFAB Bygg

Arbetsbeskrivning

SEFAB Bygg bildades 1997. Idag är vi ca 100 anställda och under 2017 beräknar vi omsätta ca 600 MSEK. Verksamheten, som sträcker sig från Småland upp till Stockholm men huvudsakligen i Östergötland, styrs från huvudkontoret i Norrköping.
Vi ingår i en koncern, med den stabilitet och de samordningsfördelar det innebär. Koncernen omfattar, förutom byggbolaget, sju fastighetsbolag samt bolaget Evakurent Uthyrning AB, som huvudsakligen bedriver uthyrning av evakueringsbostäder.
Vårt huvudkontor ligger i en av Norrköpings äldsta fastigheter, Tvål-Jockes hus. Renoveringen av det byggminnesförklarade huset från 1740 genomförde vi i samråd med länsantikvarien – ett bra exempel på hur vi arbetar med känsla för goda byggen.
Just nu befinner vi oss i en mycket stark tillväxtfas med flera spännande projekt och behöver därför stärka upp med en Projektsamordnare.


Arbetsbeskrivning
Som Projektsamordnare på SEFAB Bygg kommer du att arbeta med att hantera och följa upp byggprojektens tidplaner och de logistiska utmaningar som följer med större byggprojekt. Rollen innebär att delta på byggmöten för att samla ihop information från dessa och sammanställa till tidplaner och dokumentation. Rollen innebär att du har nära samarbete med bolagets arbetschefer vilka har det totala ansvaret för våra byggprojekt. Som Projektsamordnare kommer du att ha mycket kontakter både internt och externt där du samordnar och dokumenterar tidplaner med bolagets olika motparter.
Ditt arbete innebär stor frihet att planera din arbetsdag och du kommer att ha en viktig del i att företaget fortsätter vara en professionell leverantör i byggbranschen.

Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande förvärvad kompetens. Vi ser gärna att du har en flerårig erfarenhet av att ha arbetat med logistik och/eller planering. Du har en mycket god förmåga att se helheter och kan ta fram de centrala delarna i projekten. Du har även en mycket god administrativ förmåga.
Dina personliga egenskaper består av att du är noggrann, strukturerad samt har en god social förmåga. För att passa in i företagsandan på SEFAB så ser vi att du är en professionell, lättsam och positiv individ.
Utöver detta så ser vi att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Kontaktperson
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Wahlberg på 011-19 43 53 eller på mattias.wahlberg@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 januari 2017

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024