Projektstöd till verksamhetssystemet NEXT

Projektstöd till verksamhetssystemet NEXT

Arbetsbeskrivning

Vi växer så det knakar och söker nu en kollega till vårt leveransteam!
Rollen som projektstöd är väldigt omväxlande - den ena dagen är inte den andra lik. Är det en vardag som lockar dig? Fortsätt läs!

På NEXT har vi stark laganda, skön stämning och mycket goda framtidsutsikter och vi skapar snabb och synlig nytta för våra kunder – dessutom vi har roligt tillsammans!


Om företaget
Next är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten NEXT är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom förvärv av väletablerade Byggsamverkan, norska CHECKD samt Byggplanen har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas. Next huvudägare är investmentbolaget Monterro som arbetar med att utveckla och internationalisera nordiska B2B mjukvarubolag.

Next är i stark tillväxt och har idag över 100 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo och UK. Vi är i en expansiv fas på en växande marknad både nationellt och internationellt.
I vårt bolag arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team med våra olika kompetenser och personligheter, oavsett roll.


Dina arbetsuppgifter
NEXT har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt med en stor tillströmning av nya kunder ytterligare påfyllt efter förvärvet av Byggsamordnaren, norska Checkd samt nyförvärvade Byggplanen. Fokus har legat på att skapa kundnytta genom kvalitativa implementationer och att erbjuda en kundsupport i världsklass.
I rollen som Projektstöd stöttar du våra applikationskonsulter i arbetet med att införa verksamhetssystemet NEXT hos våra kunder. Arbetet innebär att sätta sig in i respektive kunds verksamhet och vara en viktig del i att införandet genomförs både effektivt och med hög kvalitet. Du arbetar delvis tillsammans med kunden i arbetet att ta fram grunduppgifter och ansvarar sedan för att de blir inlästa i kundens databas. Du förbereder utbildningsexempel som är anpassade efter respektive kund och den verksamhet som bedrivs. Efter att ansvarig applikationskonsult genomfört utbildning stöttar ni tillsammans kunden med deras frågor, tills de står på egna ben.

Du kommer tillhöra Customer Success där även eftermarknads- och supportteam ingår. Din placeringsort blir Linköping och du rapporterar till Leveranschefen.


Din profil
Du har erfarenhet av att jobba i en administrativ kundnära roll och du har ett genuint intresse av att ge bra service till kollegor och kunder. Vi vill att du har grundläggande kunskaper i ekonomi och du måste ha ett intresse och fallenhet för IT-system. Vi uppskattar särskilt din nyfikenhet och viljan att lära nytt.
Du är organiserad och klarar av att hantera flera olika projekt och arbetsuppgifter parallellt. Att du gillar att träffa nya människor är avgörande för att du ska trivas i den här rollen, du kommer möta många olika personlighetstyper i ditt jobb.

Din profil i korthet:
* Erfarenhet från en kundnära roll exempelvis kundservice
* Erfarenhet av arbete med ekonomi och/eller gymnasieekonomisk utbildning
* Erfarenhet av administrativt arbete
* Intresserad av IT-system
* Relationsbyggare
* Organiserad
* Erfarenhet från bygg/entreprenadbranschen är meriterande
Den här rollen har kontoret som sin främsta arbetsplats, men resor förekommer regelbundet.

Varför ska du söka till NEXT?
Så här säger Jannice, Projektstöd NEXT:
”Det bästa med jobbet som projektstöd är att det är så omväxlande - den ena dagen är inte den andra lik. Att få vara med i processen från att ett avtal skrivs tills dess att kunden är i drift är oerhört stimulerande. Att dessutom få göra det med trevliga kollegor gör det ännu roligare. Vårt kontor genomsyras av samhörighet och en kamratlig stämning som gör att vi längtar till att gå till jobbet. Vi har lunchlöpningar och en hel del aktiviteter efter arbetstid. En annan sak som driver oss alla är företagets spännande resa och framtida utveckling, vi växer och tar oss an nya utmaningar varje dag.”


Ansökningsförfarande
Frågor besvaras av Lena Johansson, Skill på lena.johansson@skill.se eller 0708-52 32 36

Varm välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Liknande jobb


System IT support specialist

1 november 2024

31 oktober 2024