OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!
Till avdelningen för digitalisering och utveckling, enheten för verksamhetsutveckling söker PRV nu verksamhetsutvecklare. Vid enheten är vi 13 personer som skapar en modern och attraktiv myndighet, med goda förutsättningar för en effektivare, smartare och öppnare förvaltning vilket stödjer innovationer till nytta för både interna och externa intressenter.
Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du i ett tvärfunktionellt team tillsammans med systemutvecklare och IT-drift. Arbetet består bland annat av att utreda uppkomna behov och beskriva dessa i nära samarbete med teamet, beställare och användare. Du ska också stödja systemutvecklare i arbetet med att bygga och leverera det som beställts av verksamheten. Vidare kommer du även att arbeta med processkartläggningar och krav på systemstöd samt med att stötta verksamheten i arbetet med att testa och implementera det som utvecklats. Du kommer även fungera som ett metodstöd i olika verksamhetsutvecklingsansatser.
Arbetet är mycket varierande och sker i både i projektform och som ensamarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har för oss relevant universitets- eller högskoleutbildning, inom t.ex. systemvetenskap eller industriell ekonomi, eller motsvarande.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med verksamhetsutveckling, t.ex. processkartläggning, informations- eller begreppsmodellering, krav- eller testarbete. Vidare är det meriterande om du har erfarenheter av olika beprövade metoder/tekniker kring verksamhetsutveckling alternativt har arbetat utifrån agila ramverk som exempelvis SAFe. Det är också meriterande om du har använt olika kartläggnings-/ritverktyg för att visualisera olika modeller och/eller har erfarenhet av förändringsledning.
Arbetet ställer stora krav på samarbete med både teamets medlemmar, beställare och användare, därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper så som samarbetsförmåga, engagemang och ansvarstagande. Vidare ser vi att du är lösnings- och kundfokuserad, är självgående och är lyhörd samt har lätt att kommunicera. En annan viktig förmåga är att kunna skifta perspektiv, dvs. att både kunna se helheten och vid behov zooma in och dyka ner i detaljerna.
Givetvis delar du våra värderingar: omvärldsfokus, framåtanda och engagemang!
PRV erbjuder
Förutom att erbjuda ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler! Placering i Stockholm eller Söderhamn.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/
På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb
Anställningen är tillsvidare på heltid, och inleds med sex månaders provanställning.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 15 april 2021.
Du ansöker direkt via vår webbplats.
För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Annika Braddon. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 28 00.
(Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringkanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.)