Purchase administrator

Purchase administrator

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Kemtrak står inför en expansiv fas och letar nu efter en inköps- och orderassistent.
Tycker du det vore roligt att jobba i ett snabbväxande tekniskt bolag, är socialt lagd och trivs i en administrativ och koordinerande roll är detta jobbet för dig!


Arbetsbeskrivning
Som inköps- och orderassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera administrativa uppgifter med att stötta försäljning och produktion.


Huvuduppgifter:
Hantera dokumentation
Hantera inkommande och utgående ordrar
Hantera inköp och frakt
Samt övrig kontorsadministration



Formella krav:
Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
Goda kunskaper i engelska och svenska, muntligt och skriftligt
Goda kunskaper i Microsoft Office paketet



Meriterande kunskaper:
Teknisk utbildning
Erfarenhet av administrativa uppgifter
Erfarenhet från Monitor ERP (Enterprise Resource Planning)



Personliga egenskaper
Som person är du effektiv och trivs i en administrativ roll. Vi ser gärna att du är en strukturerad och noggrann person som gärna vill lära dig något nytt. Du är lättsam, social och bra på att kommunicera med andra.
Eftersom vi är ett mindre företag är det även viktigt att kunna vara prestigelös och flexibel.


Vi erbjuder en möjlighet för dig som vill vistas i en miljö med motiverade medarbetare, i ett snabbt växande, multikulturellt företag med möjlighet att utvecklas och lära sig nya uppgifter. Låter det intressant? Skicka då in din ansökan omgående till work@kemtrak.com.
Ansökningarna gås igenom kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Om Kemtrak
Kemtrak är ett svenskt företag som bildades 2006 med utveckling och produktion i Sverige.
På Kemtrak är innovation och teknisk kompetens centralt, vi är ett företag som säljer mätinstrument och automationslösningar.
Vi värdesätter öppenhet bland våra anställda och viljan att samarbeta för att lösa uppgifterna. Då vårt lag fortfarande är relativt litet, så är vi flexibla på vår arbetsplats och hjälper till där det behövs. Våra anställdas välmående är väldigt viktigt för oss, och försöker i den mån det går att skapa en harmonisk och stressfri miljö, genom att sätta realistiska mål och visa respekt för varandra.


Vi samarbetar med våra erfarna representanter över hela välden för att kunna erbjuda lyckade lösningar för att mäta och kontrollera processer. Vi har mer än 25 års erfarenhet av processanalys och jobbar konstant på att förbättra våra produkter samt tjänster genom implementering av den senaste tekniken och kunskaper.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kemtrak AB Täby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2023
  • Ansök senast: 14 juni 2023

Postadress

Polygonvägen 45
Täby, 18766

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024