Qbranch söker Service Delivery Manager/Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Syftet med Qbranchs verksamhet är mycket enkel: vi får IT att fungera genom att leverera cloudtjänster, IT-outsourcing, konsulting och applikationslösningar till medelstora bolag i Stockholm, Göteborg och Malmö. Idag är vi ca 480 personer men vill bli fler ...

Sedan den 1 september 2011 är Qbranch en del av det internationella teknikföretaget Imtechs IT-specialistdivision, Imtech ICT. Imtech ICT verkar globalt och har 35 kontor i ett 10-tal länder. Imtech ICT tillhandahåller tjänster inom områdena datacenter, mjukvara, managerade tjänster, nätverk och säkerhet. Qbranch kommer även i fortsättningen att heta Qbranch och samma ledning fortsätter att driva företaget, nu med en nordisk expansion i sikte.


Qbranch erbjuder:

Hos oss får du bra utvecklingsmöjligheter. Vi tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv - du bidrar med viljan, hos Qbranch får du dessutom roliga och smarta arbetskollegor. Vi är en modern och flexibel organisation med många engagerade medarbetare och har en stark företagskultur med många formella och informella aktiviteter. Vi är övertygande om att vi först måste lyckas internt för att kunna lyckas externt och vi mäter varje år hur företaget mår genom tävlingen "Sveriges Bästa Arbetsplats" som arrangeras av Veckans Affärer i samarbete med Great Place to Work.


Qbranch Väst söker en SDM med placering på vårt Göteborgskontor.

Qbranch är ett sourcingbolag med avancerade konsulttjänster främst inom olika teknikområden.

Som Service Delivery Manager på Qbranch Väst AB har du ett ansvar för att utveckla våra kunders IT-stöd. Du arbetar fram handlingsplaner och målbilder för hur leveransen ska utföras och har stort fokus på hur kundens IT-stöd på bästa sätt ska utvecklas.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att vara avtals, lönsamhets och –leveransansvarig mot ett antal av Qbranch kunder. Du driver och är operativt ytterst ansvarig för leveransen till tilldelade kunder. I samband med detta driver du också ett antal kundteam med ett flertal medlemmar och har huvudansvarig för att de kunder som ingår i din kundplattform är nöjda och att kundaktiviteter drivs enligt Qbranch kundmetodik samt NKI uppföljningsmodell.
Dina kvalifikationer:
Då vi lägger stor vikt i att utveckla våra kunders IT-stöd är det viktigt att du har god affärsförståelse samt förmåga att översätta verksamhetens uttalade och outtalade behov till fungerande lösningar. Du har erfarenhet från en liknande roll. Vi vill att du behärskar engelska i tal och skrift. Du har erfarenhet från IT-branschen och kan utan problem sätta dig in i kundens verksamhet och har förståelse för hur en IT-infrastruktur är uppbyggd och fungerar. Gärna någon form av ITIL och process/projektutbildning. Har du en högskoleexamen inom ekonomi eller teknik är detta meriterande.

Dina personliga egenskaper:
Vi vill att du är serviceinriktad och har ett starkt driv. Rollen ställer höga krav på att du är självgående, stresstålig och detta bör vara framträdande förmågor i din personlighet. Du är en duktig ledare och du behärskar flera ledarskapsförmågor, som Service Delivery Manager är det speciellt viktigt att du är tydlig, affärsmässig, samt kan ta beslut trots begränsad information eller svåra omständigheter. Vidare ställer rollen krav på att du är strukturerad och förstår numeriska underlag. Dina sociala färdigheter visar sig främst genom att du har en god samarbetsförmåga, är empatisk och en duktig kommunikatör. Det är viktigt att vi utöver vårt professionella åtagande även har kul på jobbet, något som även du känner igen dig i. Slutligen är det viktigt att du delar Qbranch grundinställning, att se möjligheter i stället för problem.

Qbranch erbjuder:
Hos oss får du bra utvecklingsmöjligheter. Vi tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv - du bidrar med viljan.
Vi är en modern och flexibel organisation med många engagerade medarbetare och vi har en stark företagskultur med många formella och informella aktiviteter. Koncernen Qbranch tog år 2011 en sjätteplacering då Great Place to Work Institute tillsammans med Veckans Affärer utsåg Sveriges bästa arbetsplatser.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Martin Stenström via mail; martin.stenstrom@qbranch.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qbranch AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 35000
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 11 juni 2013

Postadress

Johan på Gårdas gata 5A
Göteborg, 41250

Liknande jobb


MBS söker en Sälj assistent!

MBS söker en Sälj assistent!

22 april 2024