Quality & Compliance Specialist, Bilreservdelar

Quality & Compliance Specialist, Bilreservdelar

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik.
Biltema är ett starkt varumärke med snart 150 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 50-tal nya varuhus i Norden.
Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med fem olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.
Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Detta sätter en prägel på arbetsuppgifterna då företaget i och med det blir juridiskt klassat som tillverkare och därmed ansvarig för säkerhet och funktion.
Kvalitétsavdelningen säkerställer att de produkter Biltema sätter på marknaden uppfyller gällande lagkrav. Den Grafiska avdelningen sköter den grafiska produktionen vilket innefattar texter, förpackningar, katalog och marknadsföring av Biltemas produkter. IT avdelningen hanterar supporten åt varuhusen och backoffice funktioner.
Rollbeskrivning
Biltema Nordic Services förstärker nu sin Quality & Compliance avdelning och söker ytterligare en Quality & Compliance specialist, inriktning Bilreservdelar. Quality & Compliance specialist är en viktig komponent i teamet som är med och ansvarar för att såväl nya som gamla produkter uppfyller lagkrav och direktiv avseende produktsäkerhet.
I arbetet ingår även felsökning och utredning av produkter i olika sammanhang samt kontakt med provningsanstalter och myndigheter. Du kommer att ha ett nära samarbete med produktansvariga inom respektive produktområde och ditt arbetsområde omfattar hela produktcykeln från kravspecifikation av ny produkt, till produktanpassning för återvinning.
En dag på jobbet
En dag som Quality & Compliance specialist kan vara mycket varierande och nedan listas några av de arbetsuppgifter som en vanlig dag kan bestå av:
- Sätta krav på nya produkter
- Kontrollera testrapporter och tekniska dokument
- Vara behjälpling vid framtaging av etiketter
- Vara behjälpling vid framtaging av manualer
- Produktregistreringar
- Myndighetsärenden
- Hjälpa Kundservice att besvara frågor från kunder
- Hålla sig uppdaterade om ändringar i lagar och förordningar
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har teknisk bakgrund och/eller erfarenhet och arbetat inom området. Lagar, förordningar och direktiv inom kvalitet och miljö är inte främmande för dig. Har du tidigare samarbetat med myndigheter, är det något vi värderar i denna tjänst. Det är också en fördel om du arbetat med liknande produkter som i vårt sortiment.
Du trivs i rollen som rådgivare, samtidigt som du även trivs med att arbeta självständigt med stort eget ansvar. Det egna ansvaret kräver att du är driven och trivs i ett högt arbetstempo med korta beslutsvägar. Vi fäster även vikt vid din förmåga till saklighet och flexibilitet.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Danska, norska och finska är ett plus.


Det är viktigt att du delar Biltemas värderingar, enkelhet, sparsamhet, handlingskraft, ordning och reda samt flexibilitet.


Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev via vår hemsida. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BILTEMA NORDIC SERVICES AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Postadress

Garnisonsg. 26, 2 tr
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


8 maj 2024

Project Manager

Project Manager

6 maj 2024

Samordnare inom hemtjänst, Centralorten

Samordnare inom hemtjänst, Centralorten

3 maj 2024