Rådgivarassistent till Devise.

Rådgivarassistent till Devise.

Arbetsbeskrivning

Är du administratör och har ett intresse för ekonomi och finans? Just nu letar vi efter en driven rådgivarassistent till Devise i Göteborg.
Tjänsten kan både vara på heltid och deltid (75% - 100%).

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en rådgivarassistent som huvudsakligen kommer att assistera bolagets VD i sin roll som rådgivare. Arbetet innebär administration, kundservice samt mycket kundkontakt.
Assistenten bokar in uppföljningsmöten med befintliga kunder och förbereder kundmöten med portföljrapporter och annat Excel-baserat material. När kunder kommer för uppföljningsmöten på Devise kontor tar assistenten emot och ser till att de känner sig välkomna och omhändertagna. Efter ett rådgivningsmöte behöver olika typer av handlingar upprättas och skickas vidare till olika samarbetspartners samt uppdateras i Devises kundvårdsprogram. Löpande följer assistenten upp olika ärenden, processer och orderläggningar och håller såväl rådgivaren som kunderna uppdaterade.
Utöver dessa uppgifter förekommer diverse olika administrativa uppgifter som registervård, framtagande av underlag för olika rapporter och andra allmänna kontorsuppgifter som t ex att svara i telefon, göra vissa inköp till kontoret och se till att mötesrummen är representativt skick mm.
Vidare sköter assistenterna alla förberedelser för olika kundevent och sköter utskick av info- och marknadsföringsmaterial. Vid vissa kundevent medverkar assistenterna även under själva eventet.


Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas på Devise så är du en lojal nyfiken lagspelare med ett gott ordningssinne, noggrann samt intresserad av administration och avstämning. I rollen ställs du inför nya frågor att lösa varje dag vilket gör att du måste ha förmågan att tänka lösningsorienterat samtidigt som du kan se och förstå hela processen. Du trivs i en föränderlig miljö där system och processer ständigt utvecklas samt att du ser effektiviseringsmöjligheter och är duktig på att genomföra dem. Du är gymnasieekonom och det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna inom ekonomi, finans, bank eller försäkring. Du kan obehindrat utrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har lätt för siffror och är dukig på att ha många bollar i luften.

Om företaget
Devise är en Göteborgsbaserad kapitalrådgivare som vänder sig till förmögna privatpersoner och kapitalstarka företag. Vi är renodlade rådgivare utan egna finansiella produkter. Istället är vi specialister på att utvärdera marknadens olika placeringsalternativ och att ge våra kunder en löpande rådgivning som är baserad på deras individuella behov och önskemål.
Devise i Göteborg startade 2009 och har sitt kontor på 18:e våningen i Läppstiftet. 4 st rådgivare servar ca 350 st kunder med ett placeringsbart kapital på ca 7,5 mdr kronor. 2 st rådgivar-assistenter sköter det så kallade Front Office-arbetet, administration och kundtjänst. Dessutom finns en ekonomiansvarig och en regelansvarig (s k Compliance Officer) på konsultbasis. Back Office-verksamheten sköts av vårt delägda intressebolag Svensk Värdepappersservice som våra assistenter har daglig kontakt med. Dessutom har våra assistenter regelbunden kontakt med de depåinstitut, försäkringsbolag och fondbolag som Devise samarbetar med.


Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. <a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a> Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Devise med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Olofsson Carlbom på martin.olofsson-carlbom@amendo.se, 072-716 81 06. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023