Rådgivare till Legal Collection

Arbetsbeskrivning

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Om tjänsten
Legal Collection arbetar med den administrativa delen av skuldsanering, dödsbon, konkurser, bestridande med mera. Detta innefattar bland annat beställning av bouppteckning, beslut om vidare hantering efter mottagandet av bouppteckning, konkursanmälan och bevakning av konkurser för våra klienters räkning. Administrationen rörande skuldsanering; från registrering av inledande av skuldsanering, granskning av förslag samt ställningstagande vid omprövning och upphävande ingår också i tjänsten.

Vi söker nu en rådgivare som i första hand ska arbeta med skuldsanering där de huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar all hantering avseende skuldsanering, beslut, omförhandlingar, omprövningar, ändringsbeslut, inkommande telefon samt post från gäldenärer och KFM och egen åtgärdslista.

I tjänsten kan även viss övrig hantering inom Legal Collection förekomma: 

• Dödsboprocessen inom Lindorff
• Bevakar konkursen mot våra gäldenärer
• All inkommande telefoni från KFM.
• Hanteringa av alla beslut som kommer från KFM som inte gått vår väg där vi gör en slutgiltig bedömning samt att vi handhar alla återbetalningar till KFM
• Förfrågningar om anstånd
• Invändningar av alla slag – preskriptionsinvändning


Vem vi söker
Vi ser gärna att du har erfarenhet från inkassobranschen. Det är också meriterande om du har arbetat med processer som rör skuldsanering, dödsbohantering eller konkurshantering. Du har någon form av ekonomisk utbildning med inslag av juridiska kurser, telefonvana samt goda kunskaper inom Nova. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och ansvarstagande. Du är noggrann, kvalitetsmedvetenhet och engagerad i ditt arbete och tycker att ett bra samarbete med dina kollegor är viktigt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, måndag till fredag kl. 08:00-16:30. Du rapporterar till teamledare Robert Sellgren. 

Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Robert Sellgren 073-521 47 12. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 15 januari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Johnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindorff Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57A
None

Postadress

Kungsgatan 57A
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024