Ramavtalsförvaltare till Statens inköpscentral på Kammarkollegiet

Ramavtalsförvaltare till Statens inköpscentral på Kammarkollegiet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett prestigelöst och kompetent team på en utvecklingsinriktad myndighet? Vi fortsätter växa och söker nu dig med tidigare erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet samt ett intresse för offentlig upphandling!

Statens inköpscentral hade vid utgången av år 2022 ca 2.400 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Vi är för närvarande drygt 25 medarbetare på enheten för ramavtalsförvaltning med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi fortsätter att växa och söker nu en ramavtalsförvaltare till enheten med inriktning mot varor och tjänster.

Tjänsten som ramavtalsförvaltare
Tjänsten som ramavtalsförvaltare innebär mycket kontakter med avropande myndigheter och ramavtalsleverantörer, i en organisation med mycket sakkompetens och juridisk expertis. Vi jobbar ofta i grupp och ser oss själva som problemlösare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär löpande kontakt både med myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Du ger stöd och hjälp till avropande myndigheter via telefon, e-post och i möten samt informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för.

I tjänsten som ramavtalsförvaltare ingår även att delta i avtals- och leverantörsuppföljningar för de ramavtal du ansvar för. I arbetsuppgifterna ingår dessutom att delta i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal.

Är du vår nya kollega? 
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning där du vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.

Vi söker dig som har:


• För tjänsten relevant universitets- eller högskoleexamen (180hp), alternativt annan relevant utbildning (exempelvis YH-utbildning) som tillsammans med erfarenhet sammantaget bedöms som likvärdig
• Minst fem års erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet
• kunskap om LOU
• mycket goda kunskaper i svenska

Det är meriterande om du har: 


• praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet

Personliga egenskaper
Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner du dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper där du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förmedla komplex information.  

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information 
Tillträde snarast enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete. Kammarkollegiet fick 2021 utmärkelsen ”excellent arbetsgivare” i en oberoende mätning utförd av nyckeltalsinstitutet.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 21 januari 2024.

Kontaktpersoner
Zofia Sola, enhetschef, 08-700 07 48
Karin Edstrand, SACO-S, 08-700 08 48
Lisa Ericson, ST, 08-700 06 40

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se 

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

30 maj 2024

Procurement Specialist

30 maj 2024