Rättviks kommun söker personalstrateg

Arbetsbeskrivning

Rättvik - livskvalitet in på knutarna! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra innevånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.

Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu en medarbetare in i dessa spännande processer!

Personalenheten levererar stöd till kommunens chefer och ledning inom personalområdet. Som personalstrateg har du arbetsuppgifter av såväl operativ som strategisk art. Vi jobbar i en intern organisation där grundtanken är att varje förvaltning har en kontaktperson som de i första hand jobbar tillsammans med. Detta innebär att du jobbar brett och handlägger alla möjliga sorters ärenden. Inom enheten har vi dock också delat upp kompetensområden mellan oss där man har kommunövergripande fokus och ansvarar för utveckling.

Inom enheten har vi en tät och öppen dialog för att stötta varandra och säkerställa att vi förmedlar samma budskap till förvaltningarna. Enheten består av personalchef, tre personalstrateger, en systemförvaltare och fyra löneadministratörer.

Vi söker dig som har högskole/universitetsutbildning med inriktning mot personal/HR eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör vara väl bevandrad i arbetsrätten. Förvaltningarna är beroende av de bedömningar vi gör inom detta område vilket kräver att vi är noggranna och pålästa.

Erfarenhet av arbete med lönebildningsfrågor är meriterande men inte ett krav ? ett intresse för detta område är dock nödvändigt. Detsamma gäller erfarenhet och intresse för Barn-och utbildningsförvaltningens verksamhetsområde. Goda kunskaper i svenska är ett krav, du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du är en van IT-användare.

För att trivas och göra ett bra jobb tror vi att du är trygg i dig själv och har god samarbetsförmåga. Vi är en liten enhet så förmåga att arbeta självständigt är nödvändigt. Arbetet innebär mycket interna och externa kontakter vilket kräver en smidighet och lyhördhet i mötet med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet är du välkommen att kontakta personalchef Karin Gerken, 0248-70138, alternativt någon av personalstrategerna (0248-70 000 vx.). Lokala fackliga företrädare nås via växeln (0248-70 000).

Din ansökan vill vi ha senast den 30 augusti, via epost till karin.gerken@rattvik.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Sven Kanth
0248-700 00
Turismansvarig Helena Back
0248-70512
personalchef Karin Gerken
0248-70000
Ekonomichef Sven Kanth
0248-70116
Kommunchef Ulf Israelsson
0248-70136
Informatör Martin Litens
0248-70125
Förbundschef Finsam Nedansiljan Tanja Mårtensson
070-2221807
Teamledare Centralen mottagningsteam Anna Sjöberg
070-2287400
förvaltningschef Lena Fröyen
0248-70000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rättviks kommun, RÄTTVIK
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 augusti 2015

Besöksadress

Vasagatan 1
None

Postadress

None
RÄTTVIK, 79580

Liknande jobb


3 maj 2024