Reception Manager till Academy!

Arbetsbeskrivning

Är du redo att utmana den klassiska receptionistrollen, på samma sätt som Academy utmanar utbildningsbranschen? Vill du arbeta i en rörlig roll där du får möjlighet att påverka människors vardag? Academy söker nu dig som är en servicemänniska ut i fingerspetsarna och som alltid levererar ett förstklassigt bemötande.

OM TJÄNSTEN
Academy bedriver Accelerated Learning Programs där utbildningarna innebär praktiskt lärande med högt tempo, samarbeten i team och outtröttlig feedbackdialog. Intensiteten ställer krav på en god lärande miljö, och det är här du som Reception Manager kommer in i bilden. I rollen som Reception Manager kommer du under den intensiva utbildningen vara konsulternas trygga punkt i vardagen. I rollen är det viktigt att sprida en positiv energi till din omgivning och ge god service till såväl kunder, konsulter, lärare och kollegor.

Läs mer om Academy här

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Reception Manager kommer du arbeta enligt den klassiska devisen ”högt och lågt”. Du finner det lika viktigt och värdefullt att rengöra kaffemaskinen och beställa ny inredning som att hålla i ett introduktionspass av campus för nya konsulter. Vidare ansvarar du för koordinering av bland annat grupprumsbokning, beställningar och dialogen med leverantörer. Rollen erbjuder utrymme för eget kreativt tänkande kring bibehållandet av god kvalitet och nya förbättringsförslag.

Rollen som Reception Manager är bred, men här gör vi ett försök i att sammanfatta en del av de arbetsuppgifter du kommer att utföra:


* Ansvara för leverantörer och lokala inköp såsom kontorsmaterial, fika, give aways etc.
* Ansvara för koordinering och dialogen med leverantörer som exempelvis städ- och cateringbolag
* Ansvara för Academy info-mailkorg där du besvarar frågor från externa parter, exempelvis från kandidater som är intresserade av att söka till Academys program
* Koordinera inför konsult- och kundevent samt vara ansvarig på plats
* Ge Academys besökare ett förstklassigt bemötande och finnas tillgänglig för interna och externa frågor på plats
* Stötta och avlasta dina kollegor i diverse administrativa uppgifter
* Övergripande lokalansvar med fokus på hur vi utvecklar och maximerar våra lokaler på bästa sätt, samt hantering av teknik och åtgärder av trasiga ting


I rollen får du möjlighet att vara en central del i organisationen där du får god insikt i allt som händer på Academys campus. Du är ansiktet utåt och ansvarar både för upplevelsen av lokalen och bemötandet.

VI SÖKER DIG SOM
För att trivas i rollen som Reception Manager tror vi att du naturligt tar dig an rollen som spindeln i nätet. Du föredrar att arbeta i en rörlig och fartfylld roll, där ingen dag är den andra lik. Vi ser även att du arbetar proaktivt och är prestigelös i ditt sätt, där du effektivt driver ditt arbete framåt och ser vad som behövs göras, innan någon frågar dig om det. Vidare tror vi att du har en god prioriteringsförmåga och är van att sköta flera uppgifter parallellt. Din goda struktur och planeringsförmåga bidrar till att du kan hantera oförutsägbara händelser med ett leende på läpparna.

För att passa i rollen som Reception Manager tror vi att du:
* Har minst ett års erfarenhet från en serviceinriktad roll


* Har någon form av administrativ erfarenhet
* Kommunicerar obehindrat i både det svenska och engelska språket både i tal och skrift, med hänsyn till de interna och externa kontakterna du kommer ha i rollen


Det är meriterande om du tidigare arbetat på en mindre arbetsplats där du haft utrymme att ta egna initiativ. I den här processen kommer vi att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Academy’s campus, Kista
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Kontaktuppgifter: Nina Ha, rekryteringskoordinator.


Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academy är ett systerbolag till Academic Work som erbjuder intensivutbildningar baserade på utbildningsformen Accelerated Learning. Syftet är att förbereda och utbilda människor med rätt förmågor och ambition för nya utmaningar och karriärer. Genom att kombinera Academic Works långa erfarenhet från rekrytering säkerställer vi att rätt personer väljs ut till utbildningen som sedan vi på Academy ansvarar för. Efter avslutad utbildning tillsvidareanställs konsulterna av Academic Work och jobbar på uppdrag hos olika kundföretag.

Våra skräddarsydda utbildningspaket är framtagna tillsammans med några av de bästa lärarna inom sina respektive kompetensområden och i nära samarbete med våra kunder. Academy grundades 2015 och har huvudkontor i Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 8-17
  • Publicerat: 23 april 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Säljande receptionist till Nordic Wellness Bankeryd

18 april 2024

Receptionist Heltid till Nordic Wellness Laholm

18 april 2024

Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

18 april 2024