OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 40.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.
Engelska parken – Humanistiskt centrum: Ett av Uppsala universitets största områden för utbildning och forskning.
Vid Engelska parken – Humanistiska centrum arbetar ca 1000 medarbetare och ca 5000 studenter. Detta fördelat på 18 stycken institutioner, 2 centrumbildningar och ett bibliotek. Engelska parkens intendentur stödjer denna verksamhet med teknisk samordning, IT-infrastruktur samt support och säkerhet. Receptionsfunktionen ligger som en del i den tekniska samordningen och utgör intendenturens ansikte utåt.
Arbetsuppgifter: Receptionisten är ansvarig för och bemannar servicecenter vid Engelska parken – Humanistiskt centrum. Fokus ligger på att ge service och områdesgemensam information till de verksamma vid Engelska parken. Vidare ansvarar servicecenter för utdelning av campuskort och nycklar, boka lokaler, hantera utlåning och support av AV- material, ta emot leveranser och hantera kvarglömda effekter mm. Servicecenter stödjer även vissa specifika institutioner med tentamenshantering och institutionens lokalbokningsbehov. Slutligen ingår det i befattningen att fullgöra allmänna vaktmästarsysslor såsom post och pakethantering, hjälp med flyttar inom kvarteret och underhållsåtgärder inom kvarterets lokalbestånd.
Kvalifikationskrav: Utbildning på minst gymnasienivå. Skriftliga rekommendationer från tidigare arbeten inom receptionsfunktioner eller arbeten som har till uppgift att leverera service. God förmåga att kommunicera med användare och leverantörer på svenska och engelska. Du bör ha ett stort intresse för problemlösning och vara strukturerad, analytisk och ha mycket god samarbetsförmåga. Social och pedagogisk förmåga är viktigt eftersom en stor del av arbetet består i att stödja och hjälpa användarna i deras arbete. Att förstå och leverera enligt begreppet god service är en självklarhet. Självständighet, ordningssinne, noggrannhet, integritet, initiativförmåga är andra viktiga egenskaper. Arbetet kan till och från upplevas som stressigt varav förmåga att hantera stress är viktigt. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du passar in i och kompletterar personalgruppen.
Önskvärt och/eller meriterande i övrigt: Kunskap om Uppsala universitet och dess verksamhet. Kunskap i administrativa/tekniska system som nyttjas vid Uppsala universitet såsom TimeEdit, Sesam och Cards on line. Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet
Lön: Lön sätts efter kompetens. Ange löneanspråk i ansökan.
Tillträde: Snarast.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av
Bo Nyman, Teknik samordnare tel 018-471 31 37, alt av intendent Fredrik Blomqvist tel 018-471 35 01.
Välkommen med din ansökan senast den 18 november 2016, UFV-PA 2016/3032.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.