Receptionist / Front office conference

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 460 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 650 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Är du en problemlösare som gillar att ge service? Tycker du om att arbeta och att lösa uppgifter tillsammans med andra, då kan du vara vår nästa kollega. Vi söker dig som alltid vill leverera det lilla extra. Du blir en del i ett välfungerande team och tillsammans levererar vi service på högsta nivå. Hos oss i Våghuset på bästa läge i centrala Göteborg sitter vi i en nybyggd fastighet i ett dynamiskt område med en unik karaktär, här välkomnas du till en rolig och motiverande miljö att arbeta i.

Rollen

I den här funktionen har du en central roll på kontoret. Du ingår i vårt FM (Facility Management) team och du fördelar din tid mellan reception, konferens och internservice. Som medarbetare i receptionen välkomnar du våra besökare och visar dessa till rätta, tar emot inkommande samtal till växeln, hanterar bud och bokningar av konferenslokaler. Det ingår också att iordningställa konferensrum, beställa och ta emot leveranser, ha kontakt med leverantörer och samarbetspartners samt övriga sedvanliga receptionsuppgifter. Morgon- och kvällsaktiviteter förekommer i perioder i vår konferensavdelning.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med service. Det är viktigt att du har en positiv inställning till din omgivning och att du trivs i sociala sammanhang i en professionell miljö med ett stundvis högt arbetstempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att ta ansvar, är lösningsorienterad och uppskattar variation i arbetet. Du är strukturerad, flexibel, kommunikativ och engagerad samt trivs med att arbeta både självständig och i team. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom servicebranschen exempelvis reception, hotell eller konferens så är det meriterande men inget krav. Då du kommer att ha många interna såväl som externa kontaktytor är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt är van vid att formulera dig väl i tal och skrift. Du är en van datoranvändare och har inga problem med att lära dig nya system.

Vår filosofi

Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.

Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.

Övrig information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system och inte via mejl. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Nyrén, Senior Facility Manager (madeleine.nyren@msa.se) tfn 031-355 16 42 och om rekryteringsprocessen Hanna Grankvist, Senior HR Manager (hanna.grankvist@msa.se) tfn 031-355 16 60.

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024

Receptionist till Märsta Läkarhus

13 maj 2024