OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Till vårt kontor på Norrlandsgatan mitt i Stockholm, där vi är ca 400 medarbetare, söker vi nu ytterligare en stjärna som ska förstärka vårt redan förstklassiga receptionistteam.
Huvudsakliga uppgifter
Som receptionist har du en central roll på kontoret där du vänligt och professionellt välkomnar gäster och besökare. Du ingår i vårt Facility Management-team där vi tillsammans ser till att våra besökare och medarbetare får ett förstklassigt bemötande. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer ha en central roll med många interna och externa kontaktytor. Det dagliga arbetet består i övrigt exempelvis av att administrera receptionens mail, ansvara för kontorets accessbehörigheter genom att utfärda passerkort, ta emot inkommande samtal till växeln, hantera bud samt bokningar av våra konferenslokaler. Du kommer ingå i ett tight team bestående av fyra medarbetare.
Profil på den vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ett serviceyrke och lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är lösningsorienterad, positiv, social, flexibel och trivs i en professionell miljö med ett stundvis högt arbetstempo.
Vi förväntar oss att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt är van vid att formulera dig väl i tal och skrift. Du är van datoranvändare och har inga problem med att lära dig nya system.
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.
• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta med motiverade och duktiga medarbetare i en mycket trivsam arbetsmiljö, på en arbetsplats som alltid strävar mot att utvecklas och ligga i framkant, oavsett område. Arbetsvillkoren är goda med bra förmåner såsom sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiden varierar mellan 07:30-18:00.
Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan bestående av ett kort personligt brev där du motiverar varför du söker denna tjänst, cv samt betyg från gymnasiet eller motsvarade, så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via vår hemsida.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Granlund, Front Office Manager, +46 8 5950 6236 och för frågor kring rekryteringsprocessen Karin Mendel, Head of HR, +46 8 5950 6412.
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98