Receptionist med administrativa uppdrag

Arbetsbeskrivning

Angered är en av Göteborgs tio stadsdelar. Här bor ungefär 51 000 personer i en miljö som är en blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder.

Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso- och sjukvård samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre. Vi är 4000 anställda i förvaltningen.

Angered har en ung befolkning och en tydlig vision om utveckling inom en mängd områden, med fokus på trygghet, folkhälsa och förbättrade resultat i skolan. Detta gör att det finns energi och dynamik i förvaltningens arbete. Här får du vara med och uppfinna!
Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du på www.goteborg.se


ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli stadsdelsförvaltningens ansikte utåt och vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av vår receptionsfunktion? I sådana fall har vi ett uppdrag för dig! Vår ambition är att varje besökare ska få ett minnesvärt bemötande. Du som gillar att möta människor i olika sammanhang och anpassa ditt bemötande efter varje besökares ärende kommer att trivas hos oss.

De här tjänsterna består av två delar. Dels sitta i stadsdelsförvaltningens reception med fokus på kundbemötande och dels administrativa uppdrag. I receptionsuppdraget ingår att ta emot besökare, hantera och besvara inkommande frågor, ta emot beställningar, lämna ut nycklar och taggar samt visst löpande administrativt arbete. Det administrativa uppdraget inkluderar bland annat hanteringen av förmånskort, ekonomi- och telefoniadministration samt boka resor och konferenser.

Stadsdelsförvaltningens reception finns på Angereds torg 14 där bland annat förvaltningsledning och stödfunktioner såsom HR, ekonomi och kansli har sina arbetsplatser. Fler medarbetare är på väg att flytta in i huset.

Organisatoriskt tillhör de tre administrativa receptionstjänsterna Utvecklingsavdelningen där de närmaste kollegorna utgörs av medarbetarna inom kansli, IT och lokaler.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det ett krav att du har erfarenhet från servicebranschen och att du har minst tre års erfarenhet från arbete i reception. Du ska ha slutförd gymnasieutbildning gärna inom service, administration eller motsvarande.

Du är positiv, tar egna initiativ och ser lösningar där problem uppstår. För att trivas i det här uppdraget behöver du vara flexibel och gilla varierande arbetsuppgifter där arbetsvardagen är föränderlig. Stresstålighet krävs.

Då det också ingår administrativa uppgifter i uppdraget behöver du vara självgående och strukturerad med god förmåga att samarbeta med andra.

Tjänsten kräver god svenska i tal och skrift. Behärskar du fler språk är det meriterande. Goda kunskaper i officepaketet är ett krav. Önskvärt är kunskaper i ekonomisystemet Winst och personalsystemet Personec.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Du har möjlighet att få friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av friskvård. Stadsdelen har också en cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att alltid ange din e-post i ansökan och att skicka in din ansökan digitalt, inte via e-post eller brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Inga-lill Balheden, Enhetschef
031-365 22 78
Mia-Estelle Johansson, 1:e socialsekreterare
031-365 12 07
Gulistan Sendi, Enhetschef
031-365 21 11
Liselott Svedjeland, Rektor
031 365 16 86
Ronak Larsson, Förstelärare & biträdande rektor
0702-229762
Marika Andersson, Rektor
031 - 365 20 40
Sara Holm, Speciallärare/ Tf rektor
0702353771
Magnus Carlsson, Rektor
031 365 24 82
Daniel Hallenrud, Förskolechef

Birgitta Persson, Biträdande rektor
031-365 24 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Angered
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 161205 eller i enlighet med överenskommelse.
  • Publicerat: 28 oktober 2016

Besöksadress

Angereds Torg 14
None

Postadress

Box 34
Angered, 42421

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024