Receptionist med kontorsansvar till Bror Johansson & CO i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Bror Johansson & Co AB äger, utvecklar och förvaltar bostadsfastigheter i Lunden, Olskroken och City i Göteborg och har varit verksamma sedan 1930-talet. Genom en nära dialog med våra hyresgäster erbjuder vi en trivsam och trygg boendemiljö i attraktiva bostadsområden. Vi förädlar, förtätar och förvaltar och just nu pågår olika byggprojekt så som rotrenovering och vindsprojekt. Vi är aktiva kring boendefrågor och förtätningsfrågor. Vårt mål är att de som hyr av oss skall trivas långsiktigt med sin bostad eller lokal och att vi som jobbar skall trivas och ha roligt på vägen. Vi uppskattar nytänk, digitalisering och samarbete och arbetar alltid genom våra ledord vilka är Trygghet, HEJ, Trivsel och Tillsammans. Våra ledord styr våra handlingar och hur vi är mot varandra. Läs mer på www.brorjohansson.se

Vi växer och behöver förstärka vårt team med noggrann och servicevänlig person som vill arbeta i det lilla bolaget som har stora ambitioner. Våra ledord är som sagt HEJ, Trygghet och Tillsammans. Hos Bror Johansson & Co är vi ett tight team som lär av varandra och har högt i tak. Våra ledord styr våra handlingar och hur vi är mot varandra.

ROLLEN
I rollen som receptionist med kontorsansvar kommer du att samarbeta med samtliga funktioner på kontoret, vi är ett team på 5 personer som jobbar tätt tillsammans. Du kommer även vara vårt ansikte utåt och ge service mot våra kunder och samarbetspartners. Tjänsten riktar sig mot dig som trivs med att agera spindeln i nätet, internt så väl som externt, arbetsuppgifterna är varierande och du kommer stötta organisationen där det behövs.

Exempel på arbetsuppgifter

• Reception och växel
• Kundbemötande och kundservice
• Daglig kontakt med våra externa samarbetspartners
• Assistera och till viss del ansvara för uthyrning av bostäder
• Ansvara och upprätta hyresavtal
• Hjälpa till med visningar och besiktningar av lokaler och bostäder
• Stötta beställare vid entreprenad
• Ta fram informationsmaterial – digitalt och fysiskt
• Uppdatera information på hemsidan och sociala medier
• Kontakt med våra kunder-hyresgäster i olika frågor
• Arkivering och registervård
• Planera och administrera aktiviteter
• Hålla kontoret i fint skick och ansvara för inköp av kontorsmaterial
• Förbereda möten
• Övrig administration

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en mångårig erfarenhet av service och vill arbeta i en roll med mycket varierande arbetsuppgifter. Du har förmodligen arbetat inom besöksnäringen såsom hotell, resor, evenemang, restaurang eller liknande, alternativt har du erfarenhet från fastighetsbranschen. Du behöver inte ha erfarenhet av alla arbetsuppgifter i rollen utan det viktigaste är att du har service ut i fingerspetsarna, van att arbeta med människor och sprider energi och glädje omkring dig.

För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken, prestigelös och du måste gilla att ge service och kunna prioritera, då du ofta kommer att ha många bollar i luften samtidigt. Du ska även vara initiativtagande och en problemlösare, det vill säga att du ska ha en känsla för vad som behöver göras eller hur situationer ska lösas, utan att någon behöver säga det till dig. Du är noggrann, strukturerad och tålmodig tillika är du positiv och har en stor portion av humor. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office (främst Word och Excel).

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad vårt kontor i Lunden och du rapporterar till chef för uthyrning. Vi har kontorstider mellan 07.30-16.15 mån-tor och fre 07.30-15.00, variationer kan förekomma. För rollen behöver du B-körkort.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se Kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se för vidare information.

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Shipping Office Assistant

Shipping Office Assistant

31 oktober 2024

Utbildningsadministratör, vikariat

Utbildningsadministratör, vikariat

31 oktober 2024

31 oktober 2024

Receptionist

Receptionist

30 oktober 2024