Receptionist på deltid sökes omgående till Östra Reals Gymnasium!

Arbetsbeskrivning

“Man måste tycka att det är roligt att träffa människor och att hjälpa till!” svarar ansvarig chef på min fråga om vilka personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten hos Östra Reals Gymnasium, vilka söker en receptionist på deltid från november-januari. Vi söker nu dig som är en serviceinriktad, strukturerad stjärna och som har erfarenhet av reception och administration. Start är omgående och urvalet löpande – tveka därför inte med att skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Östra Reals Gymnasiums räkning en receptionist/administratör under perioden 12 nov – 30 jan, för att stötta upp befintlig personal två dagar i veckan. Då skolan är under en sedan länge planerad renovering kommer du att sitta tillsammans med trevliga kollegor på Hantverkargatan 29 på Kungsholmen. De tillfälliga och fina lokalerna är även de nyrenoverade och delas med personal från Anna Whitlocks Gymnasium.

Uppdraget sträcker sig från 12 november – 19 december, för att sedan ta juluppehåll, och därefter dra igång igen 14 jan – 30 jan. Det kommer eventuellt att kunna erbjudas förlängning på uppdraget. Du kommer dessutom ha en konsultchef på Academic Work, Henrietta Kihlberg, som kommer att kunna hjälpa dig med andra uppdrag förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet!

Omfattning: 2 dagar i veckan (tisdag, onsdag eller torsdag) mellan 09.00-15.00 med en timmes lunch (totalt 10h/vecka).

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Östra Reals Gymnasium.

ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist/administratör kommer du att bemanna receptionen och vara ansiktet utåt för Östra Real. Du kommer där bland annat att svara på frågor och hjälpa besökare till rätt plats parallellt med diverse administration och posthantering. Du kommer dessutom få upplärning i, och ta ansvar för deras digitala låssystem som innefattar hantering av nyckelbrickor.

Övriga administrativa uppgifter:


* Kontakt med andra skolor
* Hjälpa elever och vårdnadshavare med sjukanmälan
* Enklare kontorsuppgifter för att stödja skolans övriga personal.


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som…


* Studerar vid Universitet/högskola, eller har annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%
* Som varje vecka kan jobba två dagar mellan 9-15 (två av dagarna mellan tis-tors)
* Har erfarenhet av arbete i reception
* Har obehindrade kunskaper i svenska
* Med enkelhet tar till dig nya datorsystem och har goda kunskaper i Officepaketet


Tjänsten passar dig som har erfarenhet av arbete i reception och som trivs i en social, serviceinriktad roll kombinerad med löpande administration. Du tar gärna ansvar och ser till att det du åtagit dig slutförs – och räds inte att fråga om hjälp om så behövs. Vi ser även att du är flexibel både i bemärkelsen gällande inbokning av arbetspass och utifrån de behov som finns under arbetsdagen – din prestigelöshet gör dig till en god samarbetspartner.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Två dagar i veckan. Det kommer kunna vara flexibelt för dig att välja två dagar mellan tis-tors varje vecka.
* Lön: 122kr/h
* Placering: Stockholm, Kungsholmen, Hantverkargatan 29
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 2 dagar/v (tis, ons eller tors) 09-15
  • Publicerat: 8 november 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024