Receptionist till Höglandet, Eksjö - vid behov

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare.


Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping, inom dessa finns ett antal lokalpolisområden. Nu söker vi en receptionist för intermittent anställning med placering i lokalpolisområde Höglandet, Eksjö.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en receptionist för intermittent anställning.
Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga polismyndighetsärenden. Som receptionist utfärdar du resehandlingar, registrerar hittegods och hanterar inbetalningar via kassa. Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta inom myndigheten. Övriga arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och mejl samt annat förekommande inom receptionsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning och med erfarenhet av reception, expedition eller annat likvärdigt arbete av relevans för tjänsten. Du ska ha en god datorvana samt ha en god kommunikationsförmåga där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du utöver svenska ska behärska det engelska språket, främst i tal och förståelse.

Tjänsten ställer krav på svenskt medborgarskap.


MERITERANDE

Om dina erfarenheter inom reception eller liknande arbete tillgodogjorts inom polismyndigheten, annan myndighet eller annan offentlig förvaltning är det meriterande.


Det är även meriterande om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska.


PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet.

Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.
Erfarenhet krävs.






ÖVRIGT
Tjänsten är en intermittent anställning vilket innebär att du erbjuds tjänstgöring vid behov.
Arbetstiden är förlagd dagtid och kvällstid, under receptionens öppettider.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev via länken nedan.


Sista ansökningsdag är 2017-01-09

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst Linköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Timavlönad. Vid behov Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024

15 maj 2024

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024