Receptionist till Hotel Copenhagen i Köpenhamn

Receptionist till Hotel Copenhagen i Köpenhamn

Arbetsbeskrivning

Vill du få möjligheten att utvecklas inom hotell- och restaurangbranschen och bo i Köpenhamn? Trivs du med eget ansvar och självständigt arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi en hotellreceptionist till ett gemytligt hotell i Köpenhamn.

Hotel Copenhagen har 35 rum och är centralt beläget på Islands Brygge med 10 minuters gångavstånd till Tivoli. Här får du möjligheten att lära dig driften av ett mindre hotell och ta ansvar för receptionen och hotellets gäster. Ett bra boende i närliggande lägenhet ingår i tjänsten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt, med fördel i december 2023. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som receptionist kommer du att checka in och ut gäster, hantera bokningar och tipsa gästerna om olika sevärdheter i Köpenhamn. Med högt engagemang arbetar du för att gästerna ska få en positiv upplevelse.

Du kommer att få god inblick i flera ansvarsområden inom hotell och restaurangbranschen och förmånen att hyra en nyrenoverad lägenhet på 49 kvm till lågt pris i centrala Köpenhamn. Lägenheten är belägen i en fastighet nära hotellet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter är många och varierande. Som receptionist på hotellet intar du en ansvarsfull roll för hotellets alla områden. Det innebär att du självständigt kommer att ha hand om allt från frukostbuffén till att hålla ordning och reda i hotellets entré.
Vidare kommer du även att:
- Ta emot bokningar och allokera rum till dagens ankommande gäster
- Checka in och ut gäster
- Ta emot inkommande samtal, mejl och sköta posthantering
- Ansvara för ankomstregistrering av fakturor och administrativa uppgifter

Arbetsschemat varierar mellan dag och kvällspass. Dagpassen är mellan 07:00 – 15:00 och eftermiddag/kvällspassen är mellan 14:45-23:00. Nattjour via telefon förekommer vid kvällspassen.


Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta och utvecklas inom hotell- och restaurangnäringen. Har du erfarenhet av arbete som receptionist eller arbete inom branschen är det meriterande men inte ett krav. Du har god datavana och lätt för att lära dig nya system samt uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Kunskaper i danska är meriterande men inte ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och här söker vi en engagerad, noggrann och serviceorienterad person. Vid perioder är det högt tryck och för att trivas i rollen tror vi att du är en problemlösare som är van att hantera många varierande uppgifter samtidigt. Som person motiveras du av att arbeta självständigt och att få ta mycket eget ansvar.

I denna rekrytering kommer en bakgrundskontroll att genomföras på slutkandidat.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2024
  • Ansök senast: 21 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024

26 april 2024

Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024