Receptionist till kund i Solna Strand

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från reception samt ett starkt tekniskt intresse? Tycker du om att vara spindeln i näten samt trivs med omväxlande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som receptionist hos vår kund, ett forskningsdrivet globalt vårdföretag, vara något för just dig!

Om tjänsten
I rollen som Receptionist kommer du att vara vår kunds ansikte utåt. Din sociala kompetens kommer att komma väl till pass då du förutom att ansvara för receptionen även kommer att bemöta och välkomna kunder. Du har en central roll på företaget med många olika kontaktytor. Du kommer vara personen många vänder sig till, vilket kan innebära ett högt tempo och många olika arbetsuppgifter under vissa perioder. Har du ett starkt tekniskt intresse/ kunskaper så kommer det att komma till väl till pass, då tjänsten även innefattar ansvar kring telfoni avseende beställa, administrera och konfigruera. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag 8:00-17:00.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Ta emot samtal och välkomna besökare
- Ta emot post och bud
- Matbeställningar och konferensrumsbokningar samt tillhörande arbetsuppgifter
- Hålla snyggt och rent kring receptionen samt ser över de allmänna ytorna
- Vara behjälplig vid konferenser
- Vara tekniskt behjälplig aveende telefonin
- Administrativa uppgifter
- Säkerhetsställa den dagliga driften
- Säkerhetsställa att bästa service levereras

Om dig
Vi söker dig som älskar service! Du har tidigare erfarenhet av arbete i reception och trivs i en varierande roll där dina dagar kommer att se olika ut. Vi tror att du är en öppen och glad person som inte är rädd för att hugga i där det behövs samt har vana att självständigt prioritera uppgifter. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift, och van datoranvändare. Du har ett lösningsfokuserat och uppgiftsorienterat tillvägagångssätt i ditt arbete, är ansvarstagande, noggrann och har ett öga för detaljer. Du trivs i mötet med nya människor och har alltid en positiv inställning till ditt arbete!

Viktigt för tjänsten är:
- Goda kunskaper i Office 365
- Erfarenhet från liknande tjänst
- Tekniskt intresse/ kunskaper
- Kommunikativ
- Lösningsfokuserat och uppgiftsorienterat tillvägagångssätt
- Ansvarstagande, noggrann och detaljfokuserad
- Flytande i svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Leila Mekidiche på tel: 08-598 981 58

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord 
Receptionist, Kundservice, Service, Växel, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 januari 2019

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024