Receptionist till Verksamhetsservice, Kretslopp och vatten

Receptionist till Verksamhetsservice, Kretslopp och vatten

Arbetsbeskrivning

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.

Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.

Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.

Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter är varierande och är beroende av vad förvaltningens verksamheter efterfrågar. Utgångspunkten i rollen är att vara en väg in i förvaltningen. Detta innebär att du kommer arbeta med service ur det bredaste perspektivet så som koordinering, hantering av accesser, kontakt med gäster och medarbetare både fysiskt och digitalt men även fysiskt utförande så som förflyttning av tunga paket, lotsning av gäster och medarbetare i våra lokaler. Arbetsdagen utgår ifrån verksamhetens behov av service och stöd, vilket innebär att du stundtals arbetar under hög tidspress. Vidare visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• På ett pedagogiskt sätt stödja och lotsa
• Hantera all ingående och utgående post och leveranser
• Administrativt arbete
• Lägger upp och samordnar utbildningar i Utbildningsportalen
• Kontakt med servicefunktioner och leverantörer
• Beställa material och ha kontakt med leverantörer
• Registrera och lämna ut passagebrickor till kunder
• Ansvarar för hantering och utlämning av förvaltningens nycklar
• Hantera onboardning och offboarding av medarbetare och konsulter
• Stöd i vår konferensteknik

Då rollen är under utveckling är det du som kommer driva och förbättra arbetssättet och utveckla receptionens roll i relation till förvaltningens behov. Dina arbetstider kommer vara fasta då vi behöver ha en bemannad reception vid fasta tider.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har gymnasieexamen, och det är meriterande om du har KY-utbildning med inriktning administration och/eller reception. Alternativt en annan eftergymnasialexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då rollen är under utveckling ser vi att du har erfarenhet av arbete som receptionist, gärna från olika arbetsgivare. Du har en god datorvana och en god administrativ förmåga. Du har erfarenhet av att stödja med konferensteknik och vi ser det som meriterande att du har erfarenhet att arbeta med systemen Omnis, Concierges, Flexlock, Keywin.

Tjänsten är säkerhetsklassad nivå 2 och förutsätter godkänd säkerhetsprövning vilket bland annat innefattar drog och alkoholtest, registerkontroll från Säpo samt att du har svenskt medborgarskap.

En förutsättning i rollen som receptionist är att du sätter kunden i fokus. För oss innebär det att du ser lösningar i stället för problem och att du ger förslag och presenterar alternativa idéer. Din samarbetsförmåga kommer vara helt avgörande hur väl du kommer trivas och få framgång i utvecklingsarbetet av rollen. Medarbetare och kunder kommer komma med frågor som du inte alltid kan svara på men även frågor där du har ett svar eller förklaring till. Båda situationerna nyttjar du din förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla information samtidigt som du infriar ett lugn hos kund och medarbetare. Avslutningsvis är noggrannhet och ett ansvarstagande en grund du står på gällande utförandet av dina arbetsuppgifter.

Vi kommer utföra urval och intervjuer löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan!

Arbetstiden är 08:00 till 16:30 enligt schema.

Anställningen är ett vikariat på 1 år from 220901 eller efter överenskommelse.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024