Receptionist, visstidsanställning, Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 760 personer. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet.

ARBETSUPPGIFTER
I receptionen i Jönköping arbetar idag 8 medarbetare. Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga Polismyndighetsärenden som exempelvis pass, hittegods, delgivningar.
Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta inom myndigheten. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och mail och skriva ut förhör.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med godkänd gymnasiekompetens och som har erfarenhet av receptions eller expeditionsarbete, gärna inom en myndighet eller annan offentlig förvaltning. Du ska ha god datorvana, erfarenhet av passhanteringssystemet RES är meriterande. Du ska ha en god kommunikation där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du ska behärska engelska språket, främst i tal och förståelse. Meriterande är om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.

Övrigt
Flexibel arbetstid ,planlagt schema. Receptionen är bemannad dag- och kvällstid, måndag-fredag.
Anställningen är en allmän visstidsanställning med start 2014-09-01, dock längt tom 2015-08-31.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

chef BF-sektionen Mats Rosenqvist
010-56 67 874
gruppchef receptionen Marie Bjurman
010-56 67825
BF-chef Göran Magnusson
010-566 77 96
Sektionschef PKC Christian Lagerqvist

Chef utredningssektionen Ulrika Gustavsson
010-5667879
chef Familjevåldsgruppen Mikael Leidefors
010-5667646
Bitr. sektionschef Andreas Roberger

chef BF-sektionen Håkan Lindqvist
010-56 67 664
stf chef BF-sektionen Anders Sjöö
010-56 67 878

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polisen, Operativ avdelning Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-09-01 , upphör: 2015-08-31
  • Publicerat: 22 maj 2014

Besöksadress

POLHEMSGATAN 30 Stockholm
None

Postadress

BOX 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024