Receptionist/Administratör till Etableringsenheten

Arbetsbeskrivning

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill kombinera ett administrativt uppdrag där du ger stöd och service till enhetschefen med att möta nyanlända flyktingar som är den målgrupp Etableringsenheten vänder sig till. Etableringsenheten är en relativt nystartad socialtjänstverksamhet och hos oss arbetar tolv socialsekretare. Du kommer att tillsammans med en kollega dela på ansvaret för enhetens reception i kombination med hanteringen av de administrativa uppgifter som måste skötas inom enheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara
- ta emot Etableringsenhetens klienter i vår reception och boka in tider för nybesök till enhetens socialsekreterare
- ge allmän information
- hänvisa akuta ärenden till jourhandläggare
- ansvara för tolkbokningar
- föra statistik över de ärenden som hanteras i receptionen
- stödja och ge service till chefen i det personaladminisitrativa systemet Personec samt ansvara för olika inköp till enheten
- kontering och kontroll av fakturor i Gasell


KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har gymnasieutbildning samt gärna både erfarenhet av receptionsarbete i offentlig förvaltning och administrativt arbete. Arbetet kräver datorvana och har Du dessutom vana vid att arbeta i Göteborgs Stads olika IT-system såsom Personec, Gasell m fl är detta en merit.
I vår reception kommer du att träffa människor från hela världen med olika bakgrund och varierande behov vilket innebär att Du är flexibel och lyhörd för olika sätt att bemöta människor samtidigt som Du behandlar alla på ett professionellt och respektfullt sätt. Som person agerar du tryggt och stabilt i mötet med nya människor. Du har gott omdöme och tycker om att möta människor från andra kulturer.
Mötet med Dig kan innebära det första mötet en nyanländ flykting har med Göteborgs Stad. Du är därför en viktig representant för staden och enheten. För enhetens handläggare är du också en betydelsefull person då ett bra mottagande i receptionen är en förutsättning för att deras arbete ska fungera väl.
Eftersom Etableringsenhetens uppdrag är att ta emot nyanlända flyktingar från olika delar av världen är det också viktigt att Du har goda kunskaper i engelska och en initiativrikedom vad gäller att kommunicera med personer som inte kan göra sig förstådda på svenska.
I receptionen befinner Du dig ofta "i händelsernas centrum" vilket kräver att Du är en person som tycker om att möta många människor och klarar av hantera stress. Det är samtidigt viktigt att du också har ett intresse av administrativa uppgifter samt har förmåga till ordning och struktur då arbetet i recepetionen innebär ansvar för verksamhetens tolk- och besöksbokning samtidigt som en stor del av Ditt arbete också handlar om att stöjda chefen i olika administrativa processer

Då arbetsuppgifterna är så mångfacetterade kommer stor vikt att läggas vid personlig lämlighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Halmedal
031-3679428
Christina Matsdotter
0707-85 45 19
Anna Ström

Verónica Morales
031-3679009
Brith Holm

Ingvar Johansson

Christina Matsdotter
031- 367 94 60
Sven-Johan Dahlstrand
031-3679860
Jakob Kilner
031-367 91 08
Karolina Pettersson
031-3685754

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Social Resursförvaltning .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 januari 2014

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


16 maj 2024