Receptionist/Internservice

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett team som alltid sätter kunden i fokus? Vill du vara en del av en grupp som drivs av arbetsglädje och utveckling? Då är kanske Länsförsäkringar Jönköping din nästa arbetsgivare. Vi tror nämligen på att det personliga mötet gör skillnad, både för oss som bolag men även för alla kunder som vi träffar i vardagen. Om du vill vara den som träffar våra kunder med ett leende så ska du söka den här tjänsten.
Om jobbet 
I denna kombinerade roll erbjuder vi dig en varierad och rolig vardag där du möter och ger service i världsklass till både externa och interna kunder. I arbetsdelen som avser internservice ansvarar du för att ge support till bolagets interna kunder. Det innebär arbetsuppgifter så som beställning av utrustning och teknik, post- och pakethantering, beställningar av kontorsmaterial samt övrigt förekommande serviceärenden.
Du arbetar även med att ta emot inkommande samtal till vår växel samt ta emot besökare på vårt huvudkontor i Jönköping. Syftet med rollen är att upprätthålla en god service både vid besök och telefonkontakt.

Vem är du? 
Vi söker dig som har god erfarenhet från ett service- och kundnära arbete. Du ska vara social, utåtriktad och kunna hjälpa kunderna med deras behov. Har du erfarenhet av telefonisystem som Telia ACE kan det vara meriterande. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl på svenska och engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är det positivt.  
Då vårt mål är att skapa kundupplevelser som överträffar kundens förväntningar lägger vi stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter. För att lyckas i denna roll tror vi att du har en hög servicekänsla och en förmåga att uttrycka dig och möta kunder på ett professionellt sätt, oavsett om det är via telefon, mejl eller i det direkta mötet. Då tempot och arbetsuppgifterna varierar från timme till timme är det viktigt att du har en flexibel inställning och kan arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du är självgående, ser vad som behöver göras och är inte är rädd för att ta tag i det. Du ska även våga ta egna initiativ och tänka kreativt när det behövs. 
Om oss 
Länsförsäkringar Jönköping ingår i en grupp av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag som erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder på 15 platser i länet och kan därmed lägga kraft på att lära känna kunderna och deras behov. Som kundägt bolag lägger vi också mycket av vårt fokus på att skapa trygghet i vardagen. Därför arbetar vi aktivt med att förebygga skador och olyckor, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Mer information och ansökan 
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du är placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping. Urval kan komma att ske löpande. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johanna Croona, e-post johanna.croona@lfj.se, facklig kontaktperson är Denise Mattsson, e-post denise.mattsson@lfj.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 2 november 2020

Postadress

Barnarpsgatan 22
JÖNKÖPING, 55118

Liknande jobb


Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024

Receptionist till Märsta Läkarhus

13 maj 2024