OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotell Scandic Talk ligger vägg i vägg med Stockholmsmässan i Älvsjö och du tar dig lätt in till Stockholm city med pendeltåg eller bil på endast 10 minuter. Samtidigt finns det stora grönområden i hotellets närhet som lockar till utomhusaktivitet. Scandic Talk är ett modernt hotell fullt med upplevelser och möjlighet till avkoppling både för dig som är här i affärer och för dig som reser med familjen.
Vi söker en ledare som är synlig, engagerad och drivande. Du planerar och ansvarar för driften i receptionen och är en äkta teamplayer med service ut i fingerspetsarna som tillsammans med övriga medarbetare vill ge våra gäster en skön upplevelse. Receptionen är hotellets hjärta, och ditt fokus är just detta, att leverera en känsla genomsyrad av god service till våra gäster och aktivt utveckla och skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera och växa. Som Receptionschef har du det övergripande ansvaret för hotellets reception och kommer även att jobba med ditt team i driften. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar direkt till hotellchef. Du arbetar tillsammans med övriga avdelningschefer och medarbetare för att driva hotellet mot uppsatta mål, detta med hjälp av redskap, arbetssätt och processer utifrån Scandics riktlinjer. Du känner dig bekväm med klagomålshantering och tvekar inte för att jobba över gränserna och hjälpa övriga avdelningar och kollegor.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande tjänster och har god självinsikt och högt driv. Lyhörd, proaktiv och lugn är fler ord som passar in på dig. Din positiva grundsyn smittar av sig och inspirerar andra och du brinner för att utveckla, inspirera och coacha dina medarbetare. Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal. Som chef leder du genom att vara ett föredöme och visar att det går att åstadkomma goda resultat med små medel genom att erbjuda våra gäster det lilla extra.
Personlig profil
Du motiveras av att ligga först, när det gäller service, kvalitet och dina medarbetares utveckling
Du är flexibel och lösningsorienterad
Du är som person engagerad, service-minded och målinriktad
Du förstår att säkra dina medarbetares fokus på unika gästupplevelser
Du är strukturerad och har blick för detaljer
Noggrann och administrativ
Du är van att arbeta i ett högt tempo och i ditt sätt att vara ger du energi till din omgivning.
Arbetsuppgifterna innebär mycket eget ansvar, detta ställer krav på egen drivkraft och stort ansvarskännande.
Vi arbetar i hotellsystemet Opera/Scorpio, erfarenhet av det och branschen i övrigt är ett krav.
Erfarenhet från Scandic är meriterande.
Vi förutsätter att du kan kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättningsdag enligt överenskommelse
Kontakt
Tjänsten kan endast sökas via länken i annonsen. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ber dig därför att ansöka så snart som möjligt.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Pettersson via epost andreas.pettersson@scandichotels.com eller på 0709-73 51 92.
Välkommen med din ansökan
Kontaktpersoner på detta företaget
Michela Signorelli-Wallin
+46 0736990023
Aymen Werfelli
+46 721802126
Andreas Pettersson
+46 709735192
Aymen Werfelli
+46 721802126
Fanny Ekenberg
+46 709735809
Andreas Markne
+46 709735192
Cecilia Kallentoft
Jenny von Porat
+46 736990005
Anna-Karin Molin
+46 851726818, +46 721802001
Andreas Markne
+46 709735192