Receptionschef STF Göteborg City

Arbetsbeskrivning

Svenska Turistföreningen (STF) är en av Sveriges största ideella organisationer med cirka 300 000 medlemmar. Vi vill få människor att upptäcka Sverige. I vår verksamhet finns 320 vandrarhem, tio fjällstationer och 43 fjällstugor längs vandringsleder i de svenska fjällen. Lokalt anordnas aktiviteter i 84 föreningar (krets). Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen HI Hostels. STF ger ut medlemstidningen Turist. Medelantalet anställda är cirka 250. STF omsätter ungefär 260 miljoner kronor.

STF Göteborg City är ett omfamnande urbant basläger i hjärtat av Göteborg. Det ligger mitt på pulserande restaurang- och shoppingstråk och bara tre minuter från Centralstationen. Här bor man i kompakta välplanerade två- och fyrbäddsrum med sköna sängar och egen dusch och toa. Lobbyns sällskapsytor bjuder både på frukost, stadsguide och en flammande lägereld. Självklart finns det även ett självhushållskök . I delicafét kan man plocka ihop din egen måltid eller köpa en färdiglagad. Som kombinerat hotell och vandrarhem passar STF Göteborg City den som söker ett trivsamt, upplevelsenära boende till ett vettigt pris. STF Göteborg City öppnar våren 2014.

Tjänsten som Receptionschef på STF Göteborg City innebär ett övergripande ansvar för den dagliga driften inom reception, bokning och städ. Du rapporterar till Platschefen och tillsammans arbetar ni med att utveckla och implementera nya rutiner efter fastställda strategier, policys och instruktioner. Inför öppning av helt ny verksamhet kommer mycket fokus att ligga på rekrytering och introduktion av nya medarbetare.

Önskad yrkeskompetens och krav på tidigare erfarenhet:

Vi söker dig med flerårig dokumenterad erfarenhet från arbete inom reception och bokning, varav minst 3 år i ledande befattning med ansvar för reception och bokning/- bokningskanaler. En stor fördel är om du har arbetat i en verksamhet med säsongsvariationer och stora volymer avseende gästnätter. Vi ser helst att du har erfarenhet av att utveckla och implementera helt nya rutiner och du är van vid att leda och vidareutveckla den dagliga verksamheten.

Ett tydligt och väl utvecklat ledarskap är ett krav. Vi söker en daglig ledstjärna som brinner för att ge bästa tänkbara service. Du är van att arbeta självständigt mot tydliga försäljningsmål och lönsamhetskrav. Mycket goda kunskaper inom olika bokningssystem samt erfarenhet från Revenue- arbete. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både i det svenska och det engelska språket. Ytterligare språk är meriterande.

Personliga egenskaper:



* Inspirerande ledare med ett utpräglat kvalitets- och servicetänk.

* Brinner för att ge service och förstår vikten av att engagera och motivera sina medarbetare.

* Kommunikativ, tydlig och pedagogisk.

* Strukturerad och noggrann, även under stressiga perioder.

* Behärskar att arbeta självständigt och mot tydliga ekonomiska mål.

* Förgrundsfigur och relationsbyggare av stora mått.

* Bransch och driftskunnig.

* Trygg person med stabil och väl fungerande social förmåga.

Tjänsten avser heltid, tillsvidareanställning. Tillträde omgående, eller efter överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Urvalet, vid eventuella frågor välkommen att kontakta Linda Wiltbourn, Tel 08-718 00 58. E-post: linda.wiltbourn@urvalet.se

Vi hanterar ansökningar löpande, varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

Liknande jobb


13 april 2024

Office Coordinator

Office Coordinator

28 mars 2024

14 mars 2024