Receptionschef till Hotel Birger Jarl, Hotel Tegnérlunden & Hotel Micro

Arbetsbeskrivning

Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster.

Hotel Tegnérlunden med 102 rum, också beläget i centrala Stockholm, är ett trestjärnigt rum- & frukosthotell. I hotellfastigheten ligger även 1-stjärniga kabinrumsprodukten Hotel Micro med 33 rum.

Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag jobba, här vill jag bo!”

Vi söker en driven receptionschef med ett starkt ledarskap
Vi söker dig som gillar att kombinera ledarskap med service och är kommersiellt lagd. Du brinner för försäljning, ledarskap och att arbeta mot hotellens uppsatta mål. Rollen kräver att du tar egna initiativ, har hög energi samt en problemlösningsförmåga. Stort kundfokus, tävlingsinstinkt, JA-attityd och noggrannhet är egenskaper vi söker. Du kan hantera stressiga situationer och har en mycket god förmåga att prioritera. Du är en ledare med passion för organisation och struktur och du drivs av att utveckla andra.

Vad är din roll?
Som receptionschef har du ansvaret för receptionsavdelningarna på våra hotell. Du ansvarar för avdelningarna drivs strukturerat och effektivt samt att gästernas första intryck blir personlig och professionellt.

Att leda, utveckla, kvalitetssäkra och verkställa arbetsuppgifter inom avdelningen på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

I din roll ingår bland annat följande:

• Övergripande ansvar att leda och effektivisera det dagliga arbetet i våra receptioner
• Ansvar för avdelningens leverans utifrån våra målsättningar
• Coacha och utmana teamet att nå individuella och för avdelningen uppsatta månads- och årsmål
• Bidra och ansvara för att den egna avdelningen och hotellen utvecklar en kultur som håller högsta service- och kompetensnivå.
• Ansvarig för kvalitetssäkring rörande service och gästhantering
• Prognosarbete och budgetansvar

Vi ser gärna att du har

• Dokumenterad arbetslivserfarenhet från hotellbranschen. Erfarenhet från reception och/eller bokningsavdelning är meriterande
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap med erfarenhet att hantera en större personalgrupp
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Goda datakunskaper. Erfarenhet av bokningssystemet Opera är meriterande.

Vi erbjuder dig en professionell arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar månadslön och 6 månaders provanställning.
I tillägg omfattas samtlig personal av ett årligt vinstdelningsprogram.

Du deltar i hotellens duty-team och ingår i hotellens avdelningschefsgrupp samt krisgrupp.
Receptionschefen rapporterar till Hotellchefen.

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2018-02-11

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hotellchef Ingela Engqvist på ingela.engqvist@birgerjarl.se . Eventuella frågor besvaras endast via E-mail

Vi hanterar enbart ansökningar via vår hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Receptionschef Ashkan Aram
08-674 18 28
Köksmästare Charlie Sollergård
08-674 18 02
Service Team manager Ashkan Aram
08-674 18 28
Service Team Manager Lisa Schröder
08-674 18 00
Lina Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hotel Birger Jarl
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 16 januari 2018

Besöksadress

Tulegatan 8
Stockholm

Postadress

Box 19016
STOCKHOLM, 10432

Liknande jobb


13 april 2024

Office Coordinator

Office Coordinator

28 mars 2024

14 mars 2024