Redaktionsassistent med intresse för grafisk design!

Arbetsbeskrivning

?Studerar du grafisk design eller marknadsföring och är ute efter ett meriterande extraarbete av administrativ karaktär med mycket kontaktytor? Är du dessutom självgående, strukturerad och tycker om att ta mycket eget ansvar? Då ska du söka tjänsten som redaktionsassistent redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för stiftelsen Konstperspektivs räkning en redaktionsassistent på deltid i genomsnitt cirka 12-18 timmar i månaden. Månaden inför tidningens utgivningsdag kan det förekomma mer arbete. Detta är ett väldigt flexibelt extraarbete vid sidan av studierna där du även har möjlighet att arbeta hemifrån. Redaktionen består idag av två medarbetare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och stiftelsen Konstperspektivs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som redaktionsassistent kommer du arbeta med att stötta chefredaktören på tidningen med en variation av administrativa arbetsuppgifter. Rollen innebär mycket eget ansvar och självständigt arbete och man förväntas slutföra den arbetsuppgift man delegeras från början till slut och även ta egna initiativ under vägens gång. Vidare ansvarar du för att kontrollera så annonsmaterial är korrekt i upplösning och mått samt eventuell redigering av annonserna i Indesign och Illustrator. Dessutom förekommer även enklare underhåll av webbsidan i Wordpress samt ansvar för tidningens sociala medier. Eventuellt kommer du även få arbeta med annonsförsäljning.

Du kommer till exempel att:


* Ansvara för att konstkalendariet på webben är uppdaterat och göra i ordning det för print-upplagan
* Ta emot annonsmaterial och kontrollera bildkvalitet och mått
* Formge enklare annonser för print och webb
* Koordinera mellan externa och interna parter i olika ärenden
* Inför event se till att material finns i rätt tid och på rätt plats
* Sköta kontakter med interna försäljare, sponsorer och tryckeri


Tjänsten passar dig som söker ett meriterande extraarbete vid sidan av dina studier av administrativ karaktär och med mycket eget ansvar samt med flera kontaktytor. Dessutom ser vi att du har ett intresse för grafisk design och sociala medier

VI SÖKER DIG SOM
* Är studerande på universitet/högskola och har minst 1,5 år kvar på dina studier, förslagsvis är dina studier inriktade mot grafisk design eller marknadsföring


* Har 1-2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och service.


Efterfrågade specifika kompetenser;


* Goda kunskaper i Officepaketet
* Kunskap i Indesign, Illustrator samt Wordpress
* Goda kunskaper i det svenska språket då du dagligen kommer använda dig av detta språk i arbetet


Det är meriterande om du har ett intresse för formgivning och publicering i digitala kanaler. Det är även meriterande om du arbetat med annonsförsäljning tidigare.

Som person är du ansvarstagande samt strukturerad och noggrann. För dig är det en självklarhet att alltid följa upp tills arbetet är i hamn. Vidare ser vi att du är effektiv i ditt arbetssätt och orädd samt att du alltid håller de deadlines som är uppsatta. För oss är det även självklart att du har lätt för att samarbeta med andra då du dagligen kommer arbeta nära chefredaktören.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid vid sidan av dina studier. Cirka 4 timmar per vecka. Periodvis kan det även förekomma fler timmar.
* Arbetstider: Flexibelt under kontorstider
* Placering: Kontor i Hägersten. Man kan ofta arbeta hemifrån dock sker vissa möten och avstämningar på kontoret.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Konstperspektiv är en av Sveriges största renodlade konsttidskrifter. Sedan 1975 har tidningen följt vad som händer på den samtida konstscenen. Tidningen skriver för en bred, konstintresserad publik som vill ha något mer än vad livsstilsmagasinen erbjuder. Hos Konstperspektiv får konsten vara mångfald: måleri, skulptur, installation, video, foto, performance och mycket, mycket mer. Upplagan ligger idag på runt 6500 exemplar, men tidningen har ca 30 000 läsare per nummer. Konstperspektiv ger ut fyra upplagor per år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 12-18h/mån flexibelt
  • Publicerat: 12 oktober 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024