Redo att ta klivet in i en karriär inom IT?

Arbetsbeskrivning

Tech Agent Program är en fullspäckad utbildning för dig som verkligen vill satsa. Vi tror att du kan gå hur långt som helst så länge du har rätt driv, inställning och törst efter kunskap. Att du kommer direkt från gymnasiet eller har jobbat några år inom t.ex. service tror inte vi spelar någon roll. Idag är klivet in till IT-branschen alldeles för stort och det vill vi göra något åt. Har du viljan och siktet inställt på IT, så vill vi vara din karriärpartner som gör dina drömmar till verklighet. 

Den här intensivutbildningen driver vi i samarbete med Nackademin och kursinnehållet varvas med teori, labbar och självstudier. Vi garanterar alla som tar examen en anställning som tar vid när programmet är slut. Utbildningen är tuff – så du bör inte vara rädd för att ta dig an en utmaning när du söker. Tillsammans gör vi dig till vår nästa stjärna inom support – Tech Agent Hero! 

Denna utbildning kommer äga rum i Stockholm den 2 september och 4 veckor framåt.

KURSINNEHÅLL

1. Grundläggande Data- och IT-kunskap

I programmets första kurs kommer du att lära dig all grundläggande kunskap inom Data och IT. Du kommer bli introducerad till hårdvarurelaterade problem så som hur internminne, hårddiskar och formatering fungerar.

2. Mjukvara och IT-säkerhet

Under programmets andra kurs kommer du få utveckla din kompetens inom mjukvara och IT-säkerhet samt lära dig att konfigurera olika operativsystem. Du kommer få insikt i bland annat kontohantering i Active Directory, molntjänster, backuper, IT-säkerhet, nätverksanslutning, klienter och installationer av olika operativsystem.

3. Applikationer

I kursen kring applikationer kommer fokus ligga på Officepaketet, Acrobat Reader, webbläsare och Exchange/Outlook. Du kommer få lära dig att installera och konfigurera mailklienter och du kommer även få insikt i hur du tar över en användares dator genom olika remote verktyg.

4. Felsökning

Programmets fjärde kurs kommer lära dig att arbeta systematiskt och utveckla din problemlösningsförmåga gällande IT frågor. Du kommer också att bli väl införstådd i vilka situationer det är dags att eskalera ett ärende. Efter den här kursen kommer du med andra ord vara väl insatt i felsökning, att ledsaga en användare, lösa IT-problem, hantera och dokumentera ärenden samt ha en förståelse för SLA:er och åtaganden.

5. Kundrelationer

Sista kursen i utbildningen kommer fokusera på kundrelationer där du kommer få förståelse för hur IT-relaterade problem uppfattas från användarens perspektiv. Här kommer du att få öva upp din förmåga hur du på ett tydligt och professionellt sätt lär dig att kommunicera och vägleda användaren genom processen.

FÖRKUNSKAPER

Vi förutsätter att du har en viss teknisk kunskap, motsvarande gymnasiekursen ”dator och nätverksteknik 100p”, för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt. Men! Vi tror att du lika gärna kan ha skaffat dig den här kunskapen på egen hand. Därför gör vi ett tekniskt test som en del av urvalsprocessen för att säkerställa vilken nivå just du ligger på just nu. 

VILLKOR

Då vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. Det enda vi begär av dig är full närvaro och engagemang i programmet. Vi garanterar även en anställning som konsult hos oss när du är klar med utbildningen, under förutsättningen att du blir godkänd och får ditt examensbevis.

För att läsa mer om våra nuvarande konsulter som har tagit klivet in på IT - kika in här -> https://www.wiseit.se/karriar/jobba-som-supportkonsult/


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 20 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 maj 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024