Redo för nya utmaningar? Nordea söker medarbetare!

Arbetsbeskrivning

Service Agent
Om du brinner för att ge service utöver det vanliga är detta ett jobb för dig! Nordea söker nu Service Agenter till sitt kundcenter i Sundsvall. Du får här chansen att arbeta i en spännande och inspirerande miljö i ett kundcenter hos Nordens största bank.

Contact Centre Sverige betjänar Nordeas kunder via telefon, chatt och e-post. Kundcenters fyra enheter i Sverige hanterar tillsammans cirka fyra miljoner telefonsamtal och cirka 150 000 e-postmeddelanden per år.

Om tjänsten

Tillsammans med dina kollegor bemannar du bankens kundtjänst och arbetar med att besvara privatkunders frågor via telefon och/eller e-post och chat. Du är bla kundens kontakt och stöd i självservicesituationer. Du arbetar mot mål med att erbjuda bankens produkter och tjänster.
Alla nya medarbetare kommer få den utbildning som krävs för tjänsten. Kundcentret har öppet dygnet-runt vilket innebär att kunderna kan kontakta Nordea alla dagar på året.

Du arbetar i snitt 38,5 timmar i veckan och enligt ett fyra-veckors schema. Nordeas kundcenter i Sundsvall har öppet vardagar mellan kl. 08.30-19.00 samt söndagar kl. 10.00-19.00.

Din profil

Vi söker dig som är lösningsorienterad och alltid ser till kundens bästa, som kan ta egna initiativ och samtidigt arbeta bra tillsammans med andra. Som Service Agent är det viktigt att du är noggrann, effektiv, ambitiös och trivs med att arbeta i en prestationsinriktad kultur med fokus på resultat. Vi förutsätter att du har ett intresse för ekonomi.

Gymnasiekompetens är ett krav och det är meriterande om du har en akademisk examen. Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper engelska i tal och skrift är ett krav. Ytterligare språk är meriterande. Har du arbetat med kundtjänst, med service och/eller försäljning i någon form tidigare är även det meriterande.

Som en del av rekryteringsprocessen kommer en kreditupplysning att göras och vi begär också ett utdrag ur belastningsregistret. Innan ev anställning kommer du även att få göra ett drogtest.

Sista ansökningsdag: Sök tjänsten på www.proffice.se [ http://www.proffice.se/ ] omgående men absolut senast den 17 juli 2016. Vi kan endast ta emot ansökningar via vår hemsida.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För information:
Rekryteringskonsulterna Inger Bydén, inger.byden@proffice.se [ mailto:inger.byden@proffice.se ] alternativt Niklas Bjurberg niklas.bjurberg@proffice.se [ mailto:niklas.bjurberg@proffice.se ]

Uppdragsgivare: Nordea

Start: Anställningen startar i augusti/september 2016

Ort: Sundsvall

Omfattning: Tillsvidare, heltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 juli 2016

Liknande jobb


16 april 2024

Kundrådgivare Bank

10 april 2024

Finansiell Rådgivare

Finansiell Rådgivare

28 mars 2024