Redovinsingekonom

Arbetsbeskrivning

Enheten för Kundtjänst och Ekonomiservice i Sundsvall servar SBCs kunder och SBC internt. Ekonomiservice ansvarar idag för skanning och bokföring av alla föreningars (drygt 2 300) leverantörsfakturor och ansvaret utökas nu till att omfatta all redovisning för ett antal av SBCs kunder. Du kommer att ingå i ett team av redovisningsekonomer, som arbetar med moderna verktyg för effektiv redovisning åt många föreningar samtidigt och i nära samarbete med personalen inom Kundtjänst. Ibland kommer du också arbeta inom Kundtjänst vid tillfälliga behov av förstärkning.Arbetet kräver en förmåga att kunna överblicka och ta ett fullt kvalitetsansvar för allt det en bostadsrättförenings budget och redovisning omfattar - från upprättandet av en budget, löpande redovisning fram till bokslut och förvaltningsberättelse och systemsamband som finns i hela flödet. Du kommer att arbeta i nära samarbete med föreningarnas kontaktpersoner på regionerna och samtidigt ha egen direktkontakt med kunderna. Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, men gärna högskolenivå, samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver tycka om att arbeta "papperslöst" och alltså vara väl förtrogen med att använda IT-verktyg på effektivast möjliga sätt. Du bör också vara stresstålig, trivas med att ha många både interna och externa kontakter och samtidigt engagera dig i den kontinuerliga utvecklingen av alla ingående arbetsprocesser. SBC är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Vi är ett kunskapsföretag med en bred verksamhet inom bostadsrättsområdet. Vår verksamhet omfattar dels affärsområdet Förvaltning, som erbjuder ekonomisk och byggnadsteknisk förvaltning, projekt- och byggledning samt juridiska tjänster, och dels affärsområdet Projektutveckling, som ansvarar för nyproduktion av bostadsrätter. SBC har cirka 250 medarbetare vid sex kontor runt om i landet och omsatte 2007 drygt 420 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity. Vision och affärside Vår vision: SBC är ledande inom bostadsrätt Vår affärside: att i alla delar av bygg- och förvaltningskedjan skapa, förvalta och utveckla värden som är till nytta för bostadsrättsföreningar, boende och bosparare. Våra kärnvärden och vår värdegrund . Kvalificerad sakkunskap . Professionell service . Värdebyggande utgör grunden för SBCs värderingar och förhållningssätt gentemot våra kunder, hos oss som medarbetare och i vårt ledarskap. I våra kundkontakter innebär detta att vårt bemötande gentemot kund präglas av service, lyhördhet, tydlig information och återkoppling. Vi ger aktiv och kvalificerad rådgivning inom ramen av vår kompetens. Som medarbetare innebär det att vi . ska ha fokus på SBCs mål och våra kunders behov och att vi tar initiativ och har förmåga att fatta beslut. . tar ansvar för vår egen kompetensutveckling och utvecklar verksamheten i linje med SBCs kärnvärden och övergripande mål. . är öppna för nya ideer och förändringar. . har helhetssyn och samarbetar över gränserna samt har respekt för varandra och varandras olikheter. . är ärliga och tydliga i vår kommunikation. Ovanstående är en beskrivning av SBC och vad vi vill och står för. Har du relevant bakgrund, delar du våra värderingar och anser att du med din kompetens kan bidra till SBCs fortsatta utveckling, är du välkommen att skriva till oss och berätta hur.

Sammanfattning

Postadress

None
., .

Liknande jobb