Redovisnings- ansvarig Ekonom

Redovisnings- ansvarig Ekonom

Arbetsbeskrivning

Är du en driven ekonom som vill ta nästa steg i karriären och få mer ansvar samt kanske ta mer controlleruppgifter på sikt? Då passar detta dig.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll som redovisningsansvarig kommer du ansvara för månadsavstämningar, upprätta årsbokslut och årsredovisning, deklarationer och skatteredovisningar. Du kommer även hantera kund- och leverantörsreskontra (scanna och bokföra fakturor, skicka betalningar, bokföra in- och utbetalningar, viss fakturering), samt att hantera betalningspåminnelser. Det ingår även några HR-relaterade uppgifter och kontroll av reseräkningar. Det är en väldigt bred roll där du med tiden kan utvecklas väldigt mycket och ta dig an fler uppgifter som ligger lite utanför rollen. Då vår kund har kontor i andra länder sker viss kommunikation via Teams-möten och är på engelska.

Om företaget
Vår kund erbjuder mjukvarulösningar inom området för Product Lifecycle Management, PLM. Deras smarta lösningar innebär effektiv hjälp för hantering av en produkts livscykel, med en kreativ början i SolidWorks 3D CAD. De har över 20 års erfarenhet och är nordens största partner till Dassault Systèmes SolidWorks. En stor tillgång i företaget är våra 125 kunniga medarbetare, med mycket kunskap från olika branscher. Sedan 2014 är de även återförsäljare av branschledande 3D-skrivare från 3D Systems. Deras 5000 kunder finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Lettland och blir stadigt fler, varför vi nu behöver förstärka vårt team med nya medarbetare.

Din profil
Skallkrav:
• Högskoleutbildning inom Ekonomi
• Svenska + Engelska i tal & skrift
• Erfarenhet av liknande uppgifter
Meriterande:
• Jobbat med löner
• Microsoft Dynamics 365

Som person är du ansvarstagande och driven. Du får saker gjorda och vågar ta initiativ för att ta dig framåt. Du har bra kompetens i ekonomiområdet, är social och kan kommunicera ut förändringar till andra i bolaget.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Ort: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, TIllsvidare

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024