Redovisnings- och löneansvarig till Svenska Pappersbruket AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Svenska Pappersbruket AB är en av världens ledande producenter av servettpapper, s.k. Tissue. Bolaget har 40 anställda och omsatte 2015 ca 150 mkr och ca. 90% går på export till Västeuropa, Östeuropa, Asien och Australien. Dessutom driver bolaget en industripark med uthyrning av lokaler och tillhandahållande av logistiktjänster.


Mer om tjänsten


Tjänsten som redovisnings-och löneansvarig innefattar alla arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning såsom:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande redovisning
• Löneberäkning och utbetalning, kollektiv och tjänstemän
• Skattedeklarationer

Varje månad görs kompletta och noggranna månadsbokslut. Bokslutet är normalt färdigt den 10-12 i månaden. I syfte att hela tiden ha full kontroll på verksamheten framställs veckorapporter som summerar veckan som gick. Redovisningen sker noggrant per kostnadsställe. Du rapporterar till ekonomichefen, och du kommer också att ge support till Platschef/Marknadschef i hans arbete med våra kunder samt till HR-chef med löneunderlag.

Tjänsten är på heltid (100%) och med placering i Klippan.


Din profil

Du är trygg i din kunskap och har dokumenterad erfarenhet av ovanstående uppgifter. Erfarenhet är viktigare än utbildning men vi tror att du är gymnasieekonom. Som person är du självklart noggrann och strukturerad. Engagemang i arbetet är en självklarhet för dig - du intresserar dig för din arbetsplats och hur det går för företaget.


Bolaget arbetar i Pyramid och AGDA och vi ser gärna att du har erfarenhet av dessa system och i framtiden kan vara företagets ”Superuser” och fortsätta utveckla dina kunskaper. Ett krav är dock att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i integrerade affärssystem och att din IT-mognad är hög. Din Excelkunskap är god liksom din engelska - du räds inte att vare sig samtala eller skriftväxla på engelska med våra kunder, agenter och leverantörer.



Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Karin Köhler på karin.kohler@dreamwork.com alternativt karin.tenning@dreamwork.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 28 april 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Chef Business Controlling

Chef Business Controlling

26 mars 2024

4 december 2023

25 oktober 2023