Redovisnings- och språkkunnig medarbetare

Arbetsbeskrivning

Tysk-Svenska Handelskammaren (www.handelskammer.se) verkar i ett unikt serviceorienterat nätverk av tyska handelskamrar - det största handelskammarnätverket i världen. Vi främjar handel mellan Sverige och Tyskland. Sommaren 2001 etablerade sig Tysk-Svenska Handelskammaren i den expansiva Öresundsregionen. Regionkontoret i centrala Malmö blev även hemvist för avdelningen Miljöservice (www.handelskammer.se/malmo). För närvarande är vi 2 medarbetare på regionkontoret i Malmö. Till vår expanderande avdelning Miljöservice söker vi omgående en medarbetare. Våra kunder är svenska och tyska företag, mindre och medelstora exportföretag och för dessa tar vi hand om deras löpande beräkning, redovisning och bokföring av miljöavgifter i Sverige, Tyskland och andra europeiska länder. Vi arbetar i en internationell och omväxlande miljö. Arbetsuppgifter: Du arbetar med att informera våra kunder kring förpacknings- och produktrecycling, hjälper till med ansökan om licensavtal samt beräkning och redovisning av återvinningsavgifter. Dessutom samarbetar du dagligen med återvinningsorganisationer, myndigheter och tyska utrikeshandelskamrar i Sverige, Tyskland och andra europeiska länder. Förutom detta ingår sedvanliga uppgifter såsom administration och korrespondens. Ditt arbete på vårt Malmökontor, som är mycket kundorienterat, kommer snabbt att leda till ett arbete med eget ansvar. Kvalifikationer: Vi tror att du har en utbildning som ekonom, lägst gymnasiekompetens eller motsvarande. Du som söker har några års praktisk erfarenhet av löpande bokföring och avstämningar, gärna från redovisningsbyrå. Du behöver ha konsultvana liktydigt med vana att arbeta med flera bolag, vilket vi tror ger den för vår organisation nödvändiga flexibiliteten. Du är en positiv och kreativ person som är serviceinriktad och har ett bra sinne för siffror. Du pratar och skriver svenska och tyska obehindrat. Goda språkkunskaper i engelska krävs. Goda språkkunskaper i franska är en mycket bra merit. Vi arbetar med MSOffice och redovisningssystemet Navision. Goda kunskaper i Excel är ett måste. Dina ansökningshandlingar vill vi gärna ha så snart som möjligt dock senast den 27 februari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941 070-6215670

Sammanfattning

Besöksadress

Valhallavägen 185
None

Postadress

Box 27104
STOCKHOLM, 10252

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010