Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


LF Affärsservice Sydost AB arbetar åt Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad, Länsförsäkringar Blekinge och Länsförsäkring Kronoberg inom områdena ekonomi, it och telefoni. Bolaget har sitt säte i Kristianstad. Läs mer på lansforsakringar.se

LF Affärsservice Sydost AB söker redovisningsansvarig

Är Du en strukturerad ekonom som älskar att jobba med siffror och där utveckling är en naturlig del av arbetet?
Då har vi en tjänst för Dig på LF Affärsservice Sydost AB som servar flera länsförsäkringsbolag inom områdena ekonomi, IT och telefoni.

Dina arbetsuppgifter
•Bedriva arbetet enligt de styrande dokument, processer och arbetsinstruktioner som finns föreskrivna
•Säkerställa att både intern och extern redovisning är korrekt
•Upprätta månadsbokslut inom angiven tidplan
•Ansvara för att redovisa skatter och avgifter i enlighet med fiskala krav
•Uppfylla interna samt legala rapporteringskrav såsom årsredovisning, delårsrapporter etc.
•Upprätta rapporter till Finansinspektionen, Länsförsäkringar AB och SCB
•Upprätta inkomstdeklarationer
•Ansvara för kontakterna med revisorer och aktuarier
•Leverera underlag i prognos- och budgetprocesserna
•Ansvara för att utveckla verksamheten i enlighet med Länsförsäkringsbolagens önskemål, legala förändringar och bolagets egna mål.
•Hålla sig uppdaterad om Länsförsäkringsbolagens verksamhet och mål.

Dina kvalifiaktioner
Du ska ha erfarenhet/kunskap inom:
•Ekonomisk utbildning är ett krav, företrädesvis på högskolenivå
•Flera års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och liknande tjänster
•Goda kunskaper i Excel
•Kunna uttrycka dig mycket väl, både i tal och skrift.
•Goda kunskaper i Hogia ser vi som meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som person är Du noggrann, sifferintresserad och självgående. Du är analytisk, ansvarstagande och resultatorienterad. Du bör vara en initiativrik och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att Du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter. Du är också stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt där ingenting är omöjligt.
Tjänsten är på 100 % med placeringsort i Kristianstad, tillsättning från och med snarast, dock senast 2014-01-01.
Facklig kontaktperson är Linda Lundin, 044-19 62 65 alternativt linda.lundin@lansforsakringar.se

Kontaktperson
Du söker ovan nämnda tjänst via experis.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Catharina Platoff, 044 - 20 38 68.
Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast möjligt, dock senast 14 oktober
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 september 2013

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024