OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Vi söker nu till vår uthyrningsverksamhet en redovisningsansvarig controller för konsultuppdrag hos vår kund i Malmö med start 20:e augusti. Tjänsten är ett konsultuppdrag initialt där goda möjligheter till anställningen hos kundföretaget finns.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig controller kommer dina arbetsuppgifter att innefatta:
- ansvar för kundföretagets redovisningssystem och vidareutveckling av dessa.
- ansvar för att redovisningen är anpassad till styrningen och kontrollen av verksamheten.
- självständigt, kvalificerat redovisningsarbete.
- upprätta och fastställda rutiner och processer för kvalitetssäkring av redovisningsarbetet.
- ekonomisk uppföljning, bokföring och budgetering för olika projekt.
- utföra analyser ur ett redovisningsperspektiv.
I arbetsuppgifterna ingår även att rådgöra och stödja chefer och kollegor i arbetet med budgetering, uppföljning och ekonomiskanalys. Därutöver ingår ekonomiska utredningar, information, utbildning inom arbetsområdet samt för yrket och på avdelningen i övrigt förekommande arbetsuppgifter.
Din bakgrund
Vi söker dig med en civilekonomexamen med minst 5 års färsk erfarenhet av självständigt och kvalificerat redovisningsarbete. Vi tror att det givit dig den breda förståelse och helhetsbild som gör att du kan axla den här ansvarstaganderollen väl. Då tjänsten innebär samordningsansvar, handledning samt ett övergripande ansvar för ett flertal av avdelningens områden ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande roll.
Det är meriterande om du har arbetat med ekonomi/redovisning i den offentliga sektorn tidigare. I tjänsten förekommer även ekonomiskuppföljning av internationella projekt därför är det också önskvärt om du har utbildning/erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Dina egenskaper
Som person är du trygg, stresstålig och ansvarsfull. I din yrkesroll är det viktigt att du är lösningsfokuserad och på ett coachande förhållningssätt har förmåga att vägleda chefer och kollegor i sitt arbete.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen 0122-26 95 06
Vi arbetar löpande med urvalet så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina von Platen
+46 406980805, +46 406980805
Charlotta Lundblad
+46 040 6980802
Nina Jansson
0729-88 95 05
Annicka Nilsson
Pernilla Nicklasson
+46 (0)729-88 95 07
Nina von Platen
+46 (0)729 88 95 06
Maria Kastensson
+46 (0)729 88 95 04
Charlotta Lundblad
+46 (0)12 226 90 00, +46 (0)72 988 95 03
Pelle Thorsen
Martin Gruber
+46 12-226 9512, +46 729-889512