Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Har du gedigen erfarenhet inom ekonomiområdet? Vill du söka dig till en tjänst i form av en bred ekonomiroll med utvecklingsmöjligheter? Ser du dig själv som strukturerad och samarbetsvillig men även en person som en trivs utmärkt med självständigt arbete?
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen består av två controllers och en ekonomiassistent och du kommer att rapportera till ekonomichefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Redovisningsansvarig får du en betydelsefull roll på vår ekonomiavdelning där du bidrar till Signalistens framtida expansion. Du rapporterar till ekonomichef och i teamet finns även en ekonomiassistent och två controllers som arbetar med den löpande redovisning och uppföljning. Placering är på vårt kontor på Västra vägen i Solna
Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av uppgifter och i rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- Redovisningsansvarig för våra två bolag inom koncernen
- Arbete med löpande redovisning för båda koncernbolagen
- Arbete med rapportering av moms och arbetsgivardeklarationer
- Löpande bokslutsarbete och upprättande av månads- och årsbokslut
- Arbete med upprättande av hållbarhets- och årsredovisningar för hela koncernen samt de enskilda bolagen i koncernen
- Kontakter med revisorer
- Extern och intern rapportering samt till vår ägare Solna stad.
- Fullt ansvarig för koncernredovisning och rapportering
Kvalifikationer
- Redovisningsekonomutbildning, civilekonomutbildning eller motsvarande.
- Minst 2 års erfarenhet av redovisningsarbete
- God systemvana
Vi ser gärna att du har:
Vi arbetar i ekonomisystemet Visma Control och även i systemen Insikt och Poängen med flera system. Om du har arbetat i i dessa system tidigare så är det en stor fördel.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig behöver du ha arbetat ett antal år med löpande redovisning och känner dig trygg med bokslutsarbetet och du har goda kunskaper i Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Som person är du driven och tar ett stort självständigt ansvar i dina arbetsuppgifter och ser till att dina processer effektiviseras och utvecklas. Du är engagerad, flexibel och lösningsorienterad och anpassar dig snabbt till nya förändringar. Du är också noggrann i ditt arbetssätt och det är viktigt att du har en helhetssyn utan att förlora känslan för detaljer. Ekonomiavdelningen på Signalisten är relativt liten och du behöver vara beredd på att stödja övriga medarbetare i det dagliga arbetet.
Välkommen till vår arbetsplats
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.
Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.
Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.
Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.
Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att användas.
Arbetstider
Arbetstider måndag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-15.00.
Enligt nuvarande rutin är det möjligt med distansarbete upp till 2 dagar/vecka om arbetet tillåter.
Ansökan
Registrera ditt CV senast den 18/11. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Vi kommer att kalla till digitala intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.
Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Francke, ekonomichef på peter.francke@signalisten.se
Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes, rekryteringskonsult på tove.ojes@signalisten.se
Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.
Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se
Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6 000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har cirka 75 anställda.
Vår vision är att Signalisten ska erbjuda ett tryggt, trivsamt och hållbart boende i levande stadsmiljöer i Solna. Vi befinner sig i ett spännande skede med stora renoverings- och nybyggnadsprojekt i ett snabbt växande Solna. Vill du vara med och utveckla Signalisten och vår stad?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Signalisten Bostadsstiftelsen Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Postadress

Skytteholmsvägen 39 A
Solna, 17144

Liknande jobb


Ekonom till Sandahls i Värnamo

Ekonom till Sandahls i Värnamo

21 maj 2024

Redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom i Uppsala

21 maj 2024