Redovisningsansvarig Humana Omsorg

Redovisningsansvarig Humana Omsorg

Arbetsbeskrivning

Vill du få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Vill du dessutom ha ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Då har du möjligheten att söka jobb som Redovisnings ansvarig till Humana Omsorg AB.



Om tjänsten

Som Redovisningsansvarig ingår du i ekonomiavdelningen bestående av lön, redovisning och controlling. Tillsammans är vi en avdelning på 6 personer som bidrar till att Humanas  affärsområde Äldreomsorg får ett suveränt stöd i de ekonomiska processerna.



Huvudsakliga arbetsuppgifter;

- löpande redovisning, hantering av anläggningstillgångar och avstämning av balanskonton 

- ansvara för att alla delar i bokslutet kopplat till redovisningen är klara vid deadline

- arbetsledaransvar för kund- och leverantörsreskontra

- superanvändare i ekonomisystemet Navision inom vårt affärssområde samt delta i projekt kopplat till Ekonomi

- säkerställa att processer och rutiner följs samt arbeta med ständiga förbättringar av dessa

- kontakt med bank, revisorer och försäkringsbolag

- upprättande av kassaflödesprognoser, årsredovisning och inkomstdeklaration




Vem är du?

Vi ser att du som söker har: 

- Civilekonomexamen eller annan motsvarande högskole-/universitetsutbildning

- erfarenhet som Redovisningsansvarig eller motsvarande

- mycket goda kunskaper inom excel och gärna annan systemerfarenhet



Det är även meriterande om du:

- erfarenhet av Navision, Visma Bokslut, Visma Skatt samt Aaro



För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en målinriktad lagspelare med starkt driv att se resultat. Du tar ansvar för helhetens resultat och agerar ut ett helhetsperspektiv. Du har en hög analytisk förmåga, noggrann, god struktur och ett starkt förbättringsintresse. Vidare är du socialt kompetent, ansvarstagande samt duktig på att samarbeta och kommunicera med verksamheten på ett tydligt och pedagogiskt sätt.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb