Redovisningsansvarig till Glommen & Lindberg

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

Glommen & Lindberg AB bygger historiska hem av hus med historia. Bolaget bygger nya fastigheter med kvalitet av historiska mått. Idén är att skapa bostäder som även om tvåhundra år ses som nutida, solida och vackra.

Företaget drivs av ägarna, Jan-Åke Glommen och Fredrik Lindberg, som tillsammans har över 50 års erfarenhet från fastighetsbranschen. Verksamheten har sitt ursprung i bygg- & fastighetsbolaget Glommen & Lindberg som grundades 1961 av John Glommen.


Arbetsbeskrivning / Work Description

Företaget är inne i en mycket expansiv fas och söker nu ytterligare en driven medarbetare till ekonomiavdelningen. Glommen & Lindberg arbetar projektorienterat och alla medarbetare är viktiga för bolagets framgång. En anställning hos Glommen & Lindberg innebär att man är delaktig i bolagets utveckling. Det innebär stort eget ansvar och självständigt arbete.

Som redovisningsansvarig kommer du att jobba med bolagets underliggande bolagsstruktur. I rollen kommer du att ansvara för redovisning, års- & periodbokslut, i förekommande fall koncernredovisning, samt deklarationer till myndigheter.

I rollen ingår även att utveckla rutiner och processer på avdelningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kollegor för att gemensamt utveckla rollen och avdelningens arbete. Tjänsten innebär kontakter med kunder, leverantörer, ekonomiska förvaltare och kollegor.

Din profil / Your profile

Vi söker dig civilekonom eller motsvarande med 5-7 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Gärna med erfarenhet av koncern-och projektredovisning samt redovisning i bostadsrättsföreningar. Har du varit delaktig i att starta och avyttra bolag är det meriterande. En bakgrund inom fastighet- och byggbranschen är en fördel. Van användare av Excel, Visma, Fortnox samt Norstedts Juridik är meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad med eget driv och initiativförmåga. Du är kommunikativ med en hög känsla för service. Är prestigelös och har lätt för att samarbeta.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 20 augusti, intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Marlene Blomquist, marlene.blomquist@inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 juli 2015

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


19 maj 2024