Redovisningsansvarig till Grönbo/Ecopart

Redovisningsansvarig till Grönbo/Ecopart

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsansvarig för Grönbo och Ecopart blir du en viktig funktion på företaget och du kommer att arbeta nära produktion och ledning. Vi kommer att forma din roll som redovisningsansvarig utifrån dina tidigare erfarenheter och kunskaper.

Vill du arbeta för ett företag där hållbar miljö och ekologiskt byggande är på riktigt? Då har du kommit rätt! Hos oss får du möjlighet att arbeta nära affären och vara med på företagets fortsatta resa.

Vi ser gärna att du kan arbeta heltid men finns önskan att arbeta deltid är även detta möjligt.


Om företaget
Grönbo producerar ekologiska byggnader, tillverkade av naturliga byggmaterial. Det egenutvecklade byggsystemet klarar bl.a. flerbostadshus upp till åtta våningar, hallar, kontor och hotell. Komponenterna tillverkas i vår fabrik Ecopart i Bjurträsk, Norsjö.

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig för Grönbo och Ecopart kommer du att arbeta nära platschefer och ledning.

Exempel på arbetsuppgifter inom ansvarsområdet:

-Löpande redovisning
-Kontaktperson mot redovisningsbyrå
-Ansvar för kontoavstämningar.
-Leverantör- och kundreskontra
-Moms och skatteredovisning
-Driva förbättringar och effektiviseringar inom ekonomiprocesserna
-Stötta organisationen i ekonomiska frågor

I arbetsuppgifterna ingår även att hantera övrigt vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.


Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara rätt för rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Har du tidigare arbetat självständigt i bokslutsarbetet ser vi det som en fördel. Då du kommer vara ett viktigt stöd för verksamheterna är tidigare erfarenhet som controller meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann. Du har ett driv att förbättra och utveckla företagets ekonomiprocesser samt stödja organisationen i olika ekonomiska beslut. Vi tror att du som person är prestigelös och flexibel då det även kommer att ingå att hantera övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter i tjänsten.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i affärssystemet Pyramid. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift.


Information och kontakt
Tjänsten är på heltid alt. deltid om så önskas med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 13 maj.

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Ellen Berg, Wikan Personal 0910-770985

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 13 maj 2020

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024