OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Redovisningsansvarig på MnO International AB är du ytterst ansvarig för ekonomiavdelningen och dess personal. Du kommer ansvara för ett team som består av en redovisningsekonom samt två ekonomiassistenter, men kommer framåt ansvara för utformningen av teamet. Du ansvarar för samtliga ekonomifunktioner för samtliga bolag i koncernen och det är ditt ansvar att säkerställa att den dagliga hanteringen på ekonomiavdelningen fungerar på ett korrekt vis och i enlighet med de tidskrav som finns. Du är vidare delaktig i det strategiska arbetet vad gäller förbättringar, budgetering och uppföljning.
Detta är en rekrytering som MnO gör i samarbete med Academic Work.
Som Redovisningsansvarig på MnO har du det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen. Du kommer att introduceras av den person som idag arbetar operativt med redovisningen med målet att du snabbt ska kunna vara självgående. Du kommer initialt att arbeta operativt i stor utsträckning med fokus att ingående förstå verksamheten för att sen kunna arbeta mer strategiskt.
Du kommer till exempel att:
* Ansvara för leverantörsreskontra samt den löpande bokföringen
* Ansvara för avstämning av resultat- och balansräkning
* Sköta betalnings- och likviditetspanering
* Säkerställa att rapporter inom bolaget sammanställs korrekt och enligt tidsplan
* Sammanställa koncernrapportering samt sköta myndighetsrapportering
* Vara delaktig i budgetarbete samt drivande i strategiska diskussioner runt ekonomifunktioner
Vi söker sig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och drygt 3-5 års erfarenhet från rollen som redovisningsekonom. Du är trygg in din kompetens när det gäller allt från leverantörsreskontra, löpande bokföring, momsredovisning till koncernrapportering och bokslutsarbete. För att vara rätt för den här rollen bör du ha dokumenterad erfarenhet av personalansvar sedan tidigare.
Som person är du strukturerad och lösningsorienterad. Du har en tydlig plan i hur arbetet ska struktureras och prioriteras för att avklaras inom deadline och du har en god förmåga att driva ditt och andras arbete framåt. Du sätter företagets bästa i centrum och har ett genomgående affärsmässigt tänk och lösningsorientering i ditt agerande. Du är en person som gillar att utmanas och som drivs av att leverera och förbättra. Du arbetar självständigt men är samtidigt övertygad om att gott samarbete med kollegor gör vardagen lite mer givande.
START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Hammarby Sjöstad
ANNONS ID: 14928757
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 28 jan 2014
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stn02@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansök och läs mer på www.academicwork.se
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer http://www.academicwork.se/pul
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchefsassisten Paulina Eklund
08-52257628
Charlotte Thorén
0856244834
Konsultchef Josephine Rapp
Konsultchef Lisa Nordell