OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABC Jourhem är ett företag som placerar barn och ungdomar i jourhem åt kommuner i Stockholms län.
För närvarande är vi 8 personer som arbetar på kontoret som ligger i Västertorp i Stockholm.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida.
Vi söker nu en redovisningsansvarig/administratör då vår medarbetare går i pension.
Den vi söker ska ha utbildning inom administrations- och ekonomiområdet och gärna erfarenhet av kommunal förvaltning.
Du bör ha vana av att arbeta i Excel, Hogia ekonomiprogram och Visma Lönesystem 600 eller kunna sätta dig in i nya programvaror utan större problem.
Du får ett självständigt arbete som ställer krav på att du är strukturerad och tycker om ordning och reda.
Du bör vara serviceinriktad och trivas med sociala kontakter då du blir vårt ansikte utåt och kommer att ansvara för vårt huvudtelefonnummer. Stabilitet och god samarbetsförmåga är också nödvändig då vi är ett litet kontor där alla måste hjälpas åt med både stora och små arbetsuppgifter.
Du bör också vara intresserad av att förstå verksamheten och bidra till dess utveckling.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Leverantörsreskontra
Kundreskontra
Lönehantering
Fakturering
Redovisning
Bokslutsunderlag
Diverse förekommande sysslor på ett mindre kontor
Anställningen gäller heltid med tillträde enl. överenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan med löneanspråk senast den 31 mars 2014.
Ring gärna Christina Ahlin för mer information på tfn: 08-603 35 30