Redovisningsassistent på deltid till iMatrics!

Redovisningsassistent på deltid till iMatrics!

Arbetsbeskrivning

Är du student inom ekonomi och vill få arbetslivserfarenhet löpande under dina studier? iMatrics söker nu en redovisningsassistent på deltid till sitt team i Linköping. Ansök redan idag!

Om företaget
iMatrics är ett innovativt deep tech bolag som är sprunget ur forskning på Linköpings universitet. Vi utvecklar och levererar världsledande SaaS-lösningar som skapar insikt från stora mängder data. Detta är möjligt genom avancerad text- och dataanalys. Våra kunder är nyhetsmedier och vår lösning analyserar och taggar automatiskt upp nyhetsartiklar med metadata. Detta hjälper kunderna att effektivisera sin produktion och distribution på ett hållbart sätt.

Att gå från att enbart arbeta med papperstidningar till att omstrukturera verksamheten till den digitala världen har varit en stor utmaning för våra kunder. De behöver skapa nya affärsmodeller och moderna, användarvänliga digitala produkter. De tävlar om användarnas tid mot IT-jättar som Netflix och Facebook. En kritisk del är att skapa engagerande innehåll på sina plattformar. Vi har visat branschen vår unika kompetens och potentialen att skapa hållbara och lönsamma affärsmodeller. Vi har därefter fått förtroendet att utveckla ytterligare tjänster såsom genusanalys, rekommendations- och sökmotorer.

Med kontor i Linköping levererar vi idag våra lösningar till nyhetshus i åtta länder; Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Tyskland, Schweiz och Nya Zeeland. Vi är ett drivet, engagerat och inkluderande team med målsättning att bli ett stort, globalt bolag där hållbarhet och positiv påverkan på samhället står i fokus.


Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som redovisningsassistent hos iMatrics är utformad för dig som studerar inom ekonomi på högskola eller universitet och vill arbeta extra under studietiden. I rollen arbetar du i huvudsak med löpande redovisning.

Nedan presenteras arbetsuppgifter som ingår i det dagliga arbetet
• Leverantörs- och kundfakturering
• Kreditkortsköp
• Lönehantering
• Tidrapportering
• Periodisering av intäkter och kostnader
• Deklarationer till Skatteverket (moms, periodisk sammanställning och arbetsgivaravgift)

Tjänsten innefattar även uppdatering av interna dokument och övrigt administrativt arbete.

Hos iMatrics tillämpas ett agilt arbetssätt och det finns goda möjligheter att utvecklas i rollen. Du välkomnas med en god introduktion och blir en del av ett positivt och utvecklingsorienterat team som ser fram emot en ny kollega.

Tjänsten är placerad i Linköping i fina kontorslokaler i nybyggda LINK Business Center. Arbetstider varierar från vecka till vecka och anpassas utefter verksamhetens behov och din tillgänglighet. Det är en timanställning med uppskattad arbetstid om 10–15% på veckobasis, med önskan om ökad tillgänglighet under de första tre månaderna. Distansarbete är möjligt att tillämpa efter en tids upplärning.


Din profil
Vi söker dig som studerar ekonomi på högskole- eller universitetsnivå och vill kombinera studier med arbete. En förutsättning är att du är flexibel och kan arbeta ca 10–15% på veckobasis.

Krav för tjänsten är:
• Goda kunskaper inom ekonomi och redovisning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• God datorvana och kunskaper i Excel.

Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Fortnox. Har du arbetat i en liknande roll tidigare är det ett stort plus.

Vi ser att du har ett stort driv för att utvecklas och lära, är noggrann och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.


Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd som konsult av oss på Skill och arbetar på plats hos iMatrics. Som konsult hos oss på Skill erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Ingeson på 0705-65 61 31.

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och Tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024