Redovisningsassistent sökes till vår kund!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Till vår kund Hallgruppen i Nykvarn söker vi nu en noggrann, prestigelös och självgående redovisningsassistent. Detta är ett uthyrningsuppdrag som kommer att starta omgående med möjlighet till rekrytering till vår kund. Uppdragets omfattning börjar på 60 %, men på sikt finns det möjlighet att gå upp i tid.

Som redovisningsassistent kommer du att fokusera på den löpande redovisningen. Du kommer huvudsakligen att ansvara för:

• Att hantera kund- och leverantörsreskontra samt den löpande bokföringen; kontering av inkommande fakturor samt utgående fakturering till kund
• Löner
• Momsrapportering
• Rapportering till Skattemyndigheten
• Att assistera säljarna med administrativa uppgifter
• Allmänna kontorsgöromål

Din profil
För att lyckas i den här rollen behärskar du kund- och leverantörsreskontra självständigt. Du har minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller motsvararande, det viktigaste är att du har god praktisk erfarenhet av redovisning och löner. Vi tror att du har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter.

Det är önskvärt att du har kunskaper i programmet Fortnox och det är meriterande om du även har kunskaper i Mamut, detta är dock inga krav.

Du trivs i en informell arbetsmiljö med högt arbetstempo och har mycket lätt för att komma överens med andra människor. Du är flexibel, lösningsorienterad, initiativrik, noggrann och kommunikativ. Du har en analytisk förmåga och har såväl fallenhet som intresse för siffror!

Vidare är du en duktig administratör som är driven och van vid att arbeta mot deadlines och gärna arbetar lite extra när så krävs. Samtidigt som du har öga för detaljer har du även förmågan att se till helheten.

Stämmer detta väl in på dig? Vänta inte med din ansökan då vi kallar kvalificerade kandidater till intervju löpande!

Läs gärna mer om vår kund på: www.hallgruppen.se

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elena Hallin

Patrick Bihler

Anna Brorson

Arena Personal AB

Malin Nordeman

Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman

Martina Olsson

Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Nordic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid 75% Tillsvidare
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Rademachergatan 1
None

Postadress

Rademachergatan 1
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


19 april 2024

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

Redovisningsekonom - Redovisningsassistent

19 april 2024

17 april 2024